מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסה

בטיחות טיסה

המושג "בטיחות טיסה" שגור בפי כל העוסקים בטיסה ובתעופה בכלל, ולמרות זאת אינו ניתן להגדרה ממצה וקולעת. מאחוריו מסתתרות המילים: תרבות, מקצוענות ואווירה. ככל שתוטמע תרבות הבטיחות בקרב אנשי התעופה, כך ישמרו חיי הטסים והמטוסים. הבטיחות שרגליה הן: חקירה, מחקר, סקרי סיכונים ופעילות מניעה שוטפת, דומה לכסא, שאם אחד מרגליו נשבר הוא נופל. שמירה על ארבעת רגלי הבטיחות חיונית לקיום התרבות, המקצוענות והאווירה המתאימה.
המאמרים המצורפים נועדו להראות את הזוויות השונות ששומרות על הערך הכה חשוב - "בטיחות טיסה"

התקרחות מאייד - סכנה ממשית

אחת מהסכנות הממשיות האורבות למטוס בוכנה עם קרבוראטור, קשורה להתקרחות המאייד. מחקרים רבים נעשו בעקבות התופעה ומאמרים אין ספור נכתבו אודותיה.
קרא עוד... התקרחות מאייד - סכנה ממשית
 

מתי תאונה נחשבת פשע?

בעסקי חקירות תאונות המטוסים היה תמיד תחום אפור. נשאלת השאלה, מתי חדלה תאונה להיחשב תאונה ומתחילה להיות פשע?
קרא עוד... מתי תאונה נחשבת פשע?
 

מודעות נכונה לכשירות עצמית לטיסה - מונעת אסון

מודעות נכונה של היכולות שלנו, היא חיונית להפעלה בטיחותית של טייס-מפקד. כמה מאלה הלוקחים על עצמם משימות מעבר ליכולתם מצליחים, אולי, לברוח מהסיכון. לטייסי "לעולם לא עוד" כאלה ישנה סידרה גדולה של דוגמאות כאלה. אבל לא כולם ברי מזל כאלה, כי אלה החושבים מתוך אמונה צרה שניתן לטוס במצבים, או עם ציוד שלא הודרכו בהם, עומדים בפני סיכון רב והתוצאות עלולות להיות עגומות. זה מה שקרה לטייס-מתלמד, שטס מעבר למגבלותיו ונהרג.
קרא עוד... מודעות נכונה לכשירות עצמית לטיסה - מונעת אסון
 

חשיבות חישוב מרכז הכובד

הערת המתרגם: לאלה מאיתנו שהנושא התחיל והסתיים במסגרת המבחנים התיאורטיים לקבלת רישיון הטיס, הנה עוד כמה הסברים שיעלו את המודעות לחשיבות הנושא. המאמר מאיר נקודות, שאיננו ערים להן, תוך כדי התפעול המעשי של המטוס - מרכז כובד קדמי, או אחורי והשפעתם על הטיסה והתפעול שלנו.
קרא עוד... חשיבות חישוב מרכז הכובד
 
<< התחלה < קודם 1 2 הבא > סיום >>

דף 1 מתוך 2

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה