מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסה

בטיחות טיסה

המושג "בטיחות טיסה" שגור בפי כל העוסקים בטיסה ובתעופה בכלל, ולמרות זאת אינו ניתן להגדרה ממצה וקולעת. מאחוריו מסתתרות המילים: תרבות, מקצוענות ואווירה. ככל שתוטמע תרבות הבטיחות בקרב אנשי התעופה, כך ישמרו חיי הטסים והמטוסים. הבטיחות שרגליה הן: חקירה, מחקר, סקרי סיכונים ופעילות מניעה שוטפת, דומה לכסא, שאם אחד מרגליו נשבר הוא נופל. שמירה על ארבעת רגלי הבטיחות חיונית לקיום התרבות, המקצוענות והאווירה המתאימה.
המאמרים המצורפים נועדו להראות את הזוויות השונות ששומרות על הערך הכה חשוב - "בטיחות טיסה"

התקרחות מאייד - סכנה ממשית

אחת מהסכנות הממשיות האורבות למטוס בוכנה עם קרבוראטור, קשורה להתקרחות המאייד. מחקרים רבים נעשו בעקבות התופעה ומאמרים אין ספור נכתבו אודותיה.
קרא עוד... התקרחות מאייד - סכנה ממשית
 

מתי תאונה נחשבת פשע?

בעסקי חקירות תאונות המטוסים היה תמיד תחום אפור. נשאלת השאלה, מתי חדלה תאונה להיחשב תאונה ומתחילה להיות פשע?
קרא עוד... מתי תאונה נחשבת פשע?
 

מודעות נכונה לכשירות עצמית לטיסה - מונעת אסון

מודעות נכונה של היכולות שלנו, היא חיונית להפעלה בטיחותית של טייס-מפקד. כמה מאלה הלוקחים על עצמם משימות מעבר ליכולתם מצליחים, אולי, לברוח מהסיכון. לטייסי "לעולם לא עוד" כאלה ישנה סידרה גדולה של דוגמאות כאלה. אבל לא כולם ברי מזל כאלה, כי אלה החושבים מתוך אמונה צרה שניתן לטוס במצבים, או עם ציוד שלא הודרכו בהם, עומדים בפני סיכון רב והתוצאות עלולות להיות עגומות. זה מה שקרה לטייס-מתלמד, שטס מעבר למגבלותיו ונהרג.
קרא עוד... מודעות נכונה לכשירות עצמית לטיסה - מונעת אסון
 

חשיבות חישוב מרכז הכובד

הערת המתרגם: לאלה מאיתנו שהנושא התחיל והסתיים במסגרת המבחנים התיאורטיים לקבלת רישיון הטיס, הנה עוד כמה הסברים שיעלו את המודעות לחשיבות הנושא. המאמר מאיר נקודות, שאיננו ערים להן, תוך כדי התפעול המעשי של המטוס - מרכז כובד קדמי, או אחורי והשפעתם על הטיסה והתפעול שלנו.
קרא עוד... חשיבות חישוב מרכז הכובד
 
<< התחלה < קודם 1 2 הבא > סיום >>

דף 1 מתוך 2

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 21 ינואר 2020
התנתקות רצועת רייזר לאחר המראה לריחוף (6-20)
מס' הודעה: 1326 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) לתאונה שאירעה למרחף מצנח ממונע רגלי - ממ"ר בתאריך 11/01/2020 באזור נחשונים
קרא עוד...התנתקות רצועת רייזר לאחר המראה לריחוף (6-20)
ראשון, 19 ינואר 2020
פגיעת פרופלור בקרקע בהסעה (דוח 05-20)
מס' הודעה: 1325 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 5-20 בתאריך 11.1.2020 ארעה לתקרית לאווירון זעיר מסוג TEXAN 11.1.2020
קרא עוד...פגיעת פרופלור בקרקע בהסעה (דוח 05-20)
חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה