מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהמתי תאונה נחשבת פשע?

מתי תאונה נחשבת פשע?

בעסקי חקירות תאונות המטוסים היה תמיד תחום אפור. נשאלת השאלה, מתי חדלה תאונה להיחשב תאונה ומתחילה להיות פשע?
דבר זה תלוי במידה מסויימת בתרבות ממנה באת, ומה משמעותה של המילה "תאונה" בעיניך. כמו כן זה תלוי במהות מטרותיך בחקירה. מה הנך מצפה להשיג מתוך החקירה? האם הנך מחפש לקבל סיפוק מכך שמישהו יוענש בסופו של דבר, או שהנך מעדיף למנוע בכך תאונות אפשריות בעתיד? אם נצא מתוך הנחה שמטרתו העיקרית של חוקר התאונות אינה קשורה עם מניעת תאונות, הרי שהם לא היו בוחרים במקצוע זה מלכתחילה. איננו יכולים להעניש את התורמים לתאונה, ולצפות למנוע בכך משהו. זה פשוט לא עובד כך.

חוסר ההסכמה הזה בין ה"מונעים" לבין ה"מענישים" היה קיים תמיד, אבל נראה, שבשנים האחרונות הדבר יצא מכלל שליטה. אפילו אנשי הועדה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) האמריקאית שמו לב לעובדה זאת. היו"ר לשעבר של ה- NTSB, ג'ים הול, ציין לפני למעלה משנה: "ראינו נוכחות יציבה, שהולכת וגדלה של רשויות אכיפת החוק בחקירותנו". זוהי הודעה מתונה למדי, והיא מתייחסת לא רק לארה"ב, אלא לעוד מדינות רבות בעולם.

מתי תאונה נחשבת פשע?

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה