מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהמתי תאונה נחשבת פשע?

מתי תאונה נחשבת פשע?

בעסקי חקירות תאונות המטוסים היה תמיד תחום אפור. נשאלת השאלה, מתי חדלה תאונה להיחשב תאונה ומתחילה להיות פשע?
דבר זה תלוי במידה מסויימת בתרבות ממנה באת, ומה משמעותה של המילה "תאונה" בעיניך. כמו כן זה תלוי במהות מטרותיך בחקירה. מה הנך מצפה להשיג מתוך החקירה? האם הנך מחפש לקבל סיפוק מכך שמישהו יוענש בסופו של דבר, או שהנך מעדיף למנוע בכך תאונות אפשריות בעתיד? אם נצא מתוך הנחה שמטרתו העיקרית של חוקר התאונות אינה קשורה עם מניעת תאונות, הרי שהם לא היו בוחרים במקצוע זה מלכתחילה. איננו יכולים להעניש את התורמים לתאונה, ולצפות למנוע בכך משהו. זה פשוט לא עובד כך.

חוסר ההסכמה הזה בין ה"מונעים" לבין ה"מענישים" היה קיים תמיד, אבל נראה, שבשנים האחרונות הדבר יצא מכלל שליטה. אפילו אנשי הועדה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) האמריקאית שמו לב לעובדה זאת. היו"ר לשעבר של ה- NTSB, ג'ים הול, ציין לפני למעלה משנה: "ראינו נוכחות יציבה, שהולכת וגדלה של רשויות אכיפת החוק בחקירותנו". זוהי הודעה מתונה למדי, והיא מתייחסת לא רק לארה"ב, אלא לעוד מדינות רבות בעולם.

מתי תאונה נחשבת פשע?

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 11 אוקטובר 2017
השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
מס' הודעה: 1202 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 69-17 לגבי תאונת מרחף באתר הרחיפה במבוא חמה בתאריך 4.8.2017
קרא עוד...השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
רביעי, 11 אוקטובר 2017
קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
מס' הודעה: 1201 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 68-17 לתאונה שארעה למטוס טכסן HYN, בתאריך 10.10.2017 במנחת ראשון.
קרא עוד...קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
שני, 09 אוקטובר 2017
אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
מס' הודעה: 1200 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 66-17 לתקרית שארעה בתאריך 7.10.2017 למרחף שיצא מאתר הר האר"י.
קרא עוד...אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה