מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהמתי תאונה נחשבת פשע?

מתי תאונה נחשבת פשע?

בעסקי חקירות תאונות המטוסים היה תמיד תחום אפור. נשאלת השאלה, מתי חדלה תאונה להיחשב תאונה ומתחילה להיות פשע?
דבר זה תלוי במידה מסויימת בתרבות ממנה באת, ומה משמעותה של המילה "תאונה" בעיניך. כמו כן זה תלוי במהות מטרותיך בחקירה. מה הנך מצפה להשיג מתוך החקירה? האם הנך מחפש לקבל סיפוק מכך שמישהו יוענש בסופו של דבר, או שהנך מעדיף למנוע בכך תאונות אפשריות בעתיד? אם נצא מתוך הנחה שמטרתו העיקרית של חוקר התאונות אינה קשורה עם מניעת תאונות, הרי שהם לא היו בוחרים במקצוע זה מלכתחילה. איננו יכולים להעניש את התורמים לתאונה, ולצפות למנוע בכך משהו. זה פשוט לא עובד כך.

חוסר ההסכמה הזה בין ה"מונעים" לבין ה"מענישים" היה קיים תמיד, אבל נראה, שבשנים האחרונות הדבר יצא מכלל שליטה. אפילו אנשי הועדה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) האמריקאית שמו לב לעובדה זאת. היו"ר לשעבר של ה- NTSB, ג'ים הול, ציין לפני למעלה משנה: "ראינו נוכחות יציבה, שהולכת וגדלה של רשויות אכיפת החוק בחקירותנו". זוהי הודעה מתונה למדי, והיא מתייחסת לא רק לארה"ב, אלא לעוד מדינות רבות בעולם.

מתי תאונה נחשבת פשע?

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
חמישי, 07 פברואר 2019
איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
מס' הודעה: 1294 | מידע על אירוע בטיחותי 8-19, בתאריך 4.2.2019, ארעה תאונה למצנח רחיפה, דגם ווינדטק – באלי 2, במצפה רמון
קרא עוד...איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה