מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםאובדן שליטה בגלשן ופתיחת מצנח חירום (מס' דו"ח 104-15)

אובדן שליטה בגלשן ופתיחת מצנח חירום (מס' דו"ח 104-15)

דוח ממצאים בטיחותי לתקרית חמורה שארעה בתאריך 2.10.2015
סוג כלי הטיס: גלשן אוויר מסוג WILLS WING T2 | מקום: רמה"ג/מבוא חמה

ביום שישי, בתאריך 2.10.2015, בשעה 16:15 לערך, גולש המריא מאתר מבוא חמה שברמת הגולן. מיד לאחר ההמראה, הגולש חש בנפילת כנף ימין והתכנסות הגלשן לפנייה חריפה, ימינה. הגולש הצליח בהטיה שמאלית חריפה להיחלץ מהפנייה, אולם למרות ניסיונותיו להמשיך ולשלוט בכיוון ההטסה, המשיכה מגמת ההטיה של הכנף והגלשן, ובגובה 100 מטר מעפ"ש, הגולש פתח את מצנח החירום ונחת. בנחיתה, הגולש נקע את רגל שמאל וספג חבלה בזרוע שמאל.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה