מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתות עם גלגל ראשי לא נעול (דו"ח סופי 18-16)

נחיתות עם גלגל ראשי לא נעול (דו"ח סופי 18-16)

דוח ממצאים בטיחותי לשתי תקריות חמורות שאירעו בתאריכים 25/02/2016 ובתאריך 29/02/2016
סוג כלי הטיס: צ'יפטיין PA-31-350 | מס' רישום: 4X-CCD | מקום: עין יהב/נתב"ג/שדה דב

ביום חמישי, 25 בפברואר 2016, בשעה 18:30 לערך, לקראת נחיתה בעין יהב, לא התקבל חיווי המאשר גלגל שמאל נעול מטה. לאחר מספר ניסיונות להוריד את הגלגל והתייעצויות עם החברה, הוחלט לטוס ולנחות בנתב"ג. בנתב"ג הוכרז חירום וממלאי תפקיד, כולל החוקר הראשי, הגיעו. המטוס נחת בנתב"ג בשלום ונסיבות האירוע נבדקו ע"י החוקר הראשי אשר העביר את המשך הטיפול הטכני למכון הבדק שלקח אחריות על הטיפול בתקלה. ביום שני, 29 בפברואר 2016, לאחר שהתקלה טופלה לכאורה ונסגרה, המטוס הועבר בטיסת העברה שגרתית לשדה הבית שלו – שדה דב. בהצטרפות לנחיתה בשדה דב, התברר שהתקלה חזרה על עצמה. לאחר התלבטויות והתייעצויות, המטוס נחת בשלום בשדה דב והסיע לחניה. האירוע דווח לחוקר הראשי אשר החליט לחקור את האירועים, בתאום עם גורמי המפעיל.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 19 יולי 2018
קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ
קרא עוד...קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
חמישי, 19 יולי 2018
קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ
קרא עוד...קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
רביעי, 27 יוני 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (דוח 64-18)
מס' הודעה: 1240 | מידע על אירועי בטיחות (הודעת החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18. לתקריות שאירעו בתאריכים 16.6.2018, 22-23.6.2018, לאז"מ מסוג בריסטל, סימני רישום HRP, HYS, HZB, HMZ במנחת תימן וש"ת אילת.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (דוח 64-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה