מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתות עם גלגל ראשי לא נעול (דו"ח סופי 18-16)

נחיתות עם גלגל ראשי לא נעול (דו"ח סופי 18-16)

דוח ממצאים בטיחותי לשתי תקריות חמורות שאירעו בתאריכים 25/02/2016 ובתאריך 29/02/2016
סוג כלי הטיס: צ'יפטיין PA-31-350 | מס' רישום: 4X-CCD | מקום: עין יהב/נתב"ג/שדה דב

ביום חמישי, 25 בפברואר 2016, בשעה 18:30 לערך, לקראת נחיתה בעין יהב, לא התקבל חיווי המאשר גלגל שמאל נעול מטה. לאחר מספר ניסיונות להוריד את הגלגל והתייעצויות עם החברה, הוחלט לטוס ולנחות בנתב"ג. בנתב"ג הוכרז חירום וממלאי תפקיד, כולל החוקר הראשי, הגיעו. המטוס נחת בנתב"ג בשלום ונסיבות האירוע נבדקו ע"י החוקר הראשי אשר העביר את המשך הטיפול הטכני למכון הבדק שלקח אחריות על הטיפול בתקלה. ביום שני, 29 בפברואר 2016, לאחר שהתקלה טופלה לכאורה ונסגרה, המטוס הועבר בטיסת העברה שגרתית לשדה הבית שלו – שדה דב. בהצטרפות לנחיתה בשדה דב, התברר שהתקלה חזרה על עצמה. לאחר התלבטויות והתייעצויות, המטוס נחת בשלום בשדה דב והסיע לחניה. האירוע דווח לחוקר הראשי אשר החליט לחקור את האירועים, בתאום עם גורמי המפעיל.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה