מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתת ציוף בים עקב כביית שני המנועים (דו"ח סופי 33-16)

נחיתת ציוף בים עקב כביית שני המנועים (דו"ח סופי 33-16)

דוח חקירה בטיחותית לתאונה שארעה בתאריך 3.4.2016
סוג כלי הטיס: (שאיין 3) PA-42-720 | מס' רישום: 4X-CMD | מקום: מול חוף תל-אביב

ביום ראשון, בתאריך 3 באפריל 2016, בשעה 17:00 לערך, צוות טייסים של חברת טמיר יצא לאימון הקפות קצר במטוס תוצרת פייפר מסוג שאיין 3 (PA42-720), משדה התעופה שדה דב שבתל אביב. בהליכה סביב השנייה, להקפה השלישית, בהמשך ציר מסלול 03, בגובה 600 רגל לערך, מנוע ימין כבה לפתע. הצוות ביצע פעולות חירום, דיווח על מצב החירום ולאחר שמנגנון ההנצה האוטומטי פעל, איבטח את המנוע וביקש לבצע הקפה ארוכה, לצורך התארגנות לנחיתה עם מנוע אחד. לאחר הפניה לצלע סופית לקראת סוף הגישה לנחיתה, מנוע שמאל כבה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה