מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (מס' דו"ח 99-16)

נחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (מס' דו"ח 99-16)

דוח בדיקה בטיחותית (מידע עובדתי ראשוני) לתאונה שאירעה בתאריך 23/12/2016
סוג כלי הטיס: מוני M20J | מס' רישום: 4X-ARO | מקום: שדה תעופה הרצליה

ביום שישי בצהרים, בתאריך 23 בדצמבר 2016, שני טייסים, שותפים למטוס מוני הנושא אות קריאה ,4X- ARO יצאו לטיסה שתוכננה לנתיב: הרצליה – חיפה (כולל שהייה) – הרצליה. אחד הטייסים שימש טייס-מפקד בעוד ששותפו ניהל את הקשר בעת האירוע. מזג האוויר היה נאה ובשדה שררה רוח קלה. מסלול בשימוש היה 29. שניות לאחר שהמטוס ניתק מהמסלול הוא נצפה על ידי פקח הטיסה ועדי ראיה שלטענתם נשמע "גמגום מנוע" והמנוע כבה. עפ"י התיאורים, המטוס החל מיד בפנייה ימנית, צפונה, בגובה נמוך, מנמיך עם כנפיים מאוזנות וכשחרטום המטוס כלפי מטה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 11 אוקטובר 2017
השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
מס' הודעה: 1202 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 69-17 לגבי תאונת מרחף באתר הרחיפה במבוא חמה בתאריך 4.8.2017
קרא עוד...השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
רביעי, 11 אוקטובר 2017
קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
מס' הודעה: 1201 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 68-17 לתאונה שארעה למטוס טכסן HYN, בתאריך 10.10.2017 במנחת ראשון.
קרא עוד...קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
שני, 09 אוקטובר 2017
אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
מס' הודעה: 1200 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 66-17 לתקרית שארעה בתאריך 7.10.2017 למרחף שיצא מאתר הר האר"י.
קרא עוד...אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה