מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (מס' דו"ח 99-16)

נחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (מס' דו"ח 99-16)

דוח בדיקה בטיחותית (מידע עובדתי ראשוני) לתאונה שאירעה בתאריך 23/12/2016
סוג כלי הטיס: מוני M20J | מס' רישום: 4X-ARO | מקום: שדה תעופה הרצליה

ביום שישי בצהרים, בתאריך 23 בדצמבר 2016, שני טייסים, שותפים למטוס מוני הנושא אות קריאה ,4X- ARO יצאו לטיסה שתוכננה לנתיב: הרצליה – חיפה (כולל שהייה) – הרצליה. אחד הטייסים שימש טייס-מפקד בעוד ששותפו ניהל את הקשר בעת האירוע. מזג האוויר היה נאה ובשדה שררה רוח קלה. מסלול בשימוש היה 29. שניות לאחר שהמטוס ניתק מהמסלול הוא נצפה על ידי פקח הטיסה ועדי ראיה שלטענתם נשמע "גמגום מנוע" והמנוע כבה. עפ"י התיאורים, המטוס החל מיד בפנייה ימנית, צפונה, בגובה נמוך, מנמיך עם כנפיים מאוזנות וכשחרטום המטוס כלפי מטה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה