מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (מס' דו"ח 99-16)

נחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (מס' דו"ח 99-16)

דוח בדיקה בטיחותית (מידע עובדתי ראשוני) לתאונה שאירעה בתאריך 23/12/2016
סוג כלי הטיס: מוני M20J | מס' רישום: 4X-ARO | מקום: שדה תעופה הרצליה

ביום שישי בצהרים, בתאריך 23 בדצמבר 2016, שני טייסים, שותפים למטוס מוני הנושא אות קריאה ,4X- ARO יצאו לטיסה שתוכננה לנתיב: הרצליה – חיפה (כולל שהייה) – הרצליה. אחד הטייסים שימש טייס-מפקד בעוד ששותפו ניהל את הקשר בעת האירוע. מזג האוויר היה נאה ובשדה שררה רוח קלה. מסלול בשימוש היה 29. שניות לאחר שהמטוס ניתק מהמסלול הוא נצפה על ידי פקח הטיסה ועדי ראיה שלטענתם נשמע "גמגום מנוע" והמנוע כבה. עפ"י התיאורים, המטוס החל מיד בפנייה ימנית, צפונה, בגובה נמוך, מנמיך עם כנפיים מאוזנות וכשחרטום המטוס כלפי מטה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 07 פברואר 2017
(Aircraft tail tipping during offloading (45-16
מס' הודעה: 1174 | Safety Investigation Report No. 45-16 concerning a tail tipping incident involving Boeing 737-900 ER occured on 15.5.2016
קרא עוד...(Aircraft tail tipping during offloading (45-16
ראשון, 01 ינואר 2017
אירועי בטיחות עקב דלק לא נקי
מס' הודעה: 1173 | ביום שישי, 23 לדצמבר 2016, אירעו שני אירועי בטיחות שפורסמו מיד באתר החוקר הראשי.
קרא עוד...אירועי בטיחות עקב דלק לא נקי
ראשון, 25 דצמבר 2016
הפסקת המראה בתהליך T&G וגמר מסלול (דוח 98-16)
מס' הודעה: 1172 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 98-16, לתקרית שארעה בתאריך 23.12.2016 לאז"מ מסוג טרייק, שרישומו 4X-HIV, במנחת עין ורד
קרא עוד...הפסקת המראה בתהליך T&G וגמר מסלול (דוח 98-16)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה