מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםפגיעה בכבל הארקה של קו מתח גבוה (דו"ח סופי 84-16)

פגיעה בכבל הארקה של קו מתח גבוה (דו"ח סופי 84-16)

דוח ממצאים בטיחותי לתאונה שארעה בתאריך 4.10.2016
סוג כלי הטיס: P92 | מס' רישום: 4X-HHX | מקום: צומת עין יהב

בבוקר יום שלישי, בתאריך 4.10.2016, בשעה 07:30, לערך, טייס אז"מ מסוג P92 המריא עם נוסע, ממנחת ראשון לטיסה למנחת חצבה במטרה לפגוש חבר ולהטיס את נכדיו באזור. לאחר הנחיתה בחצבה, הנוסע ירד מהמטוס והטייס ביצע שלושה סבבי טיסת כיף לנכדים, בנתיב חצבה – עין יהב – חצבה. במהלך הסבב השני, בטיסה דרומה, מעט מערבית לצומת הכניסה לעין יהב, הוא שמע מכה, לא חש בשינויים בהתנהגות המטוס והוא סבר שפגע בציפור. בפועל המטוס פגע וקרע כבל הארקה תחתון של קו מתח גבוה שחצה את כביש הערבה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה