מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםאובדן שליטה, כניסה לסחרור שטוח ונפילה לקרקע (דוח 16-17) (דו"ח סופי 16-17)

אובדן שליטה, כניסה לסחרור שטוח ונפילה לקרקע (דוח 16-17) (דו"ח סופי 16-17)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתאונה קטלנית מס' 16-17 שארעה בתאריך 14.4.2017
סוג כלי הטיס: מצנח ממונע רגלי | מקום: חוף אשקלון

ביום שישי אחה"צ, בתאריך 14.4.2017, מרחף ממונע הגיע, לקראת השעה 17:00, למנחת הממ"ר-ים (ממ"ר – מצנח ממונע רגלי) בחוף אשקלון והתארגן לרחיפה ממונעת, לאורך קו החוף שממערב לרכס. לקראת השעה 17:30, המרחף המריא עם הממ"ר האישי שלו, הגיע לקו החוף, פנה דרומה והחל בביצוע הקפות אורכיות, מערבית לרכס ולאורכו. לאחר שביצע כשלוש הקפות, המרחף נצפה מבצע סדרה של פניות הדוקות ותמרונים חריפים, בגובה נמוך מעל קו המים. לאחר כשתי דקות של תמרונים, המרחף נצפה נופל מטה, תוך שנחבט בעוצמה רבה בקרקע.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה