מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםכשל מערכת בלימה וגמר מסלול בנחיתה (דו"ח סופי 9-17)

כשל מערכת בלימה וגמר מסלול בנחיתה (דו"ח סופי 9-17)

דוח חקירה בטיחותית לתאונה שארעה בתאריך 10.3.2017
סוג כלי הטיס: אז"מ מסוג TEXAN 2 RG | מס' רישום: 4X-HYG | מקום: מנחת ראשון

ביום שישי, בתאריך 10.3.2017, בשעה 13:15 המריאו שני טייסים, ממנחת ראשון דרומה, שותפים באז"מ מסוג טקסן עם מערכת קיפול כני נסע, אחד מהם שימש כנוסע. במהלך הטיסה, השניים שינו את היעד, בתאום עם הבקר, ובמקום לנחות במנחת תימן, כפי שצוין במרשה, טסו באישורו למנחת דימונה, שם נחתו סביב השעה 14:00. לאחר הנחיתה, הטייס ביצע שני סבבים של טיסות כיף באזור לחברים שפגשו במנחת ובתום הסבב השני, אסף את הנוסע, שהמתין במקום, והמריא בשעה 14:45 חזרה לראשון.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה