מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (דו"ח סופי 99-16)

נחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (דו"ח סופי 99-16)

דוח חקירה בטיחותית סופי 99-16 לתאונה שארעה בתאריך 23.12.2016
סוג כלי הטיס: מוני M20J | מס' רישום: 4X-ARO | מקום: ש"ת הרצליה

ביום שישי, בתאריך 23 בדצמבר 2016, בשעה 12:00 לערך, שני טייסים, שותפים למטוס מוני הנושא אות קריאה 4X-AROיצאו לטיסה שתוכננה לנתיב: הרצליה – חיפה (כולל שהייה) – הרצליה. אחד הטייסים שימש טייס-מפקד בעוד ששותפו ניהל את הקשר בעת האירוע. מזג האוויר היה נאה ובשדה שררה רוח קלה. המסלול בשימוש בעת האירוע היה 29. שניות ספורות אחרי ההמראה, הנוסע הודיע "קאט מנוע....מבצע נחיתת אונס". המטוס פנה בחדות ימינה ונחת נחיתה כבדה בשדה זרוע חיטה נמוכה, בכיוון של כמעט 90º ימינה מכיוון ההמראה, כיוון כללי צפון, במרחק של 100 מטר לערך מציר המסלול ולקראת סופו.

המחשה גרפית של שחזור התאונה מתוך תא הטייס
המחשה גרפית של שחזור התאונה מגזרה אחורית

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה