מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (דו"ח סופי 99-16)

נחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (דו"ח סופי 99-16)

דוח חקירה בטיחותית סופי 99-16 לתאונה שארעה בתאריך 23.12.2016
סוג כלי הטיס: מוני M20J | מס' רישום: 4X-ARO | מקום: ש"ת הרצליה

ביום שישי, בתאריך 23 בדצמבר 2016, בשעה 12:00 לערך, שני טייסים, שותפים למטוס מוני הנושא אות קריאה 4X-AROיצאו לטיסה שתוכננה לנתיב: הרצליה – חיפה (כולל שהייה) – הרצליה. אחד הטייסים שימש טייס-מפקד בעוד ששותפו ניהל את הקשר בעת האירוע. מזג האוויר היה נאה ובשדה שררה רוח קלה. המסלול בשימוש בעת האירוע היה 29. שניות ספורות אחרי ההמראה, הנוסע הודיע "קאט מנוע....מבצע נחיתת אונס". המטוס פנה בחדות ימינה ונחת נחיתה כבדה בשדה זרוע חיטה נמוכה, בכיוון של כמעט 90º ימינה מכיוון ההמראה, כיוון כללי צפון, במרחק של 100 מטר לערך מציר המסלול ולקראת סופו.

המחשה גרפית של שחזור התאונה מתוך תא הטייס
המחשה גרפית של שחזור התאונה מגזרה אחורית

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 07 דצמבר 2017
הזדקרות והתרסקות בהמראה חוזרת (דוח 86-17)
מס' הודעה: 1212 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר אישי) תיק תאונה מס' 86-17, לתאונה שארעה בתאריך 4.12.2017, לאז"מ מסוג זודיאק, שרישומו 4X-HKV במנחת ראשל"צ
קרא עוד...הזדקרות והתרסקות בהמראה חוזרת (דוח 86-17)
חמישי, 07 דצמבר 2017
הזדקרות והתרסקות בהמראה חוזרת (דוח 86-17)
מס' הודעה: 1212 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר אישי) תיק תאונה מס' 86-17, לתאונה שארעה בתאריך 4.12.2017, לאז"מ מסוג זודיאק, שרישומו 4X-HKV במנחת ראשל"צ
קרא עוד...הזדקרות והתרסקות בהמראה חוזרת (דוח 86-17)
ראשון, 26 נובמבר 2017
השתבשות נחיתה בסיום צניחה חופשית ופציעה (דוח 83-17)
מס' הודעה: 1211 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 83-17, לתאונה שארעה בתאריך 25.11.2017, למצנח לצניחה חופשית, דגם SKYLARK באתר צניחה - שומרת
קרא עוד...השתבשות נחיתה בסיום צניחה חופשית ופציעה (דוח 83-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה