מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (דו"ח סופי 99-16)

נחיתת אונס עקב כביית מנוע לאחר הניתוק (דו"ח סופי 99-16)

דוח חקירה בטיחותית סופי 99-16 לתאונה שארעה בתאריך 23.12.2016
סוג כלי הטיס: מוני M20J | מס' רישום: 4X-ARO | מקום: ש"ת הרצליה

ביום שישי, בתאריך 23 בדצמבר 2016, בשעה 12:00 לערך, שני טייסים, שותפים למטוס מוני הנושא אות קריאה 4X-AROיצאו לטיסה שתוכננה לנתיב: הרצליה – חיפה (כולל שהייה) – הרצליה. אחד הטייסים שימש טייס-מפקד בעוד ששותפו ניהל את הקשר בעת האירוע. מזג האוויר היה נאה ובשדה שררה רוח קלה. המסלול בשימוש בעת האירוע היה 29. שניות ספורות אחרי ההמראה, הנוסע הודיע "קאט מנוע....מבצע נחיתת אונס". המטוס פנה בחדות ימינה ונחת נחיתה כבדה בשדה זרוע חיטה נמוכה, בכיוון של כמעט 90º ימינה מכיוון ההמראה, כיוון כללי צפון, במרחק של 100 מטר לערך מציר המסלול ולקראת סופו.

המחשה גרפית של שחזור התאונה מתוך תא הטייס
המחשה גרפית של שחזור התאונה מגזרה אחורית

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 11 אוקטובר 2017
השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
מס' הודעה: 1202 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 69-17 לגבי תאונת מרחף באתר הרחיפה במבוא חמה בתאריך 4.8.2017
קרא עוד...השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
רביעי, 11 אוקטובר 2017
קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
מס' הודעה: 1201 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 68-17 לתאונה שארעה למטוס טכסן HYN, בתאריך 10.10.2017 במנחת ראשון.
קרא עוד...קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
שני, 09 אוקטובר 2017
אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
מס' הודעה: 1200 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 66-17 לתקרית שארעה בתאריך 7.10.2017 למרחף שיצא מאתר הר האר"י.
קרא עוד...אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה