מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהשתבשות נחיתה, המראה חוזרת ונחיתת גחון (דו"ח סופי 83-16)

השתבשות נחיתה, המראה חוזרת ונחיתת גחון (דו"ח סופי 83-16)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתאונה שארעה בתאריך 3.10.2016
סוג כלי הטיס: אצטק PA23-250F | מס' רישום: 4X-CCM | מקום: שדה דב

ביום שני, בתאריך 3 באוקטובר 2016, בשעה 08:30 לערך, מדריך טיסה, טייס ונוסע יצאו לטיסת ריענון על מטוס דו מנועי מסוג פייפר אצטק PA-23-250, המופעל על ידי בית ספר לטיסה. במהלך הנחיתה, המטוס ביצע ניתור קטן ("קנגורו") שלא זוהה ע"י הטייסים אשר פתחו את כח המנוע להמראה חוזרת תוך שקיפלו בטעות את הגלגלים. כתוצאה מכך, להבי המדחפים ודלתות כני הנסע פגעו והתחככו במסלול. המטוס ניתק, התרומם מעט ושקע חזרה עקב הורדת הכוח, כשגלגליו מקופלים, התחכך באספלט מאות מטרים, עד שעצר על המסלול, על גחונו. הערה: הדוח מחליף דוח שפורסמם אתמול, עקב עדכון בסעיף 1.7.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 19 יולי 2018
קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ
קרא עוד...קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
חמישי, 19 יולי 2018
קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ
קרא עוד...קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
רביעי, 27 יוני 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (דוח 64-18)
מס' הודעה: 1240 | מידע על אירועי בטיחות (הודעת החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18. לתקריות שאירעו בתאריכים 16.6.2018, 22-23.6.2018, לאז"מ מסוג בריסטל, סימני רישום HRP, HYS, HZB, HMZ במנחת תימן וש"ת אילת.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (דוח 64-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה