מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהשתבשות נחיתה, המראה חוזרת ונחיתת גחון (דו"ח סופי 83-16)

השתבשות נחיתה, המראה חוזרת ונחיתת גחון (דו"ח סופי 83-16)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתאונה שארעה בתאריך 3.10.2016
סוג כלי הטיס: אצטק PA23-250F | מס' רישום: 4X-CCM | מקום: שדה דב

ביום שני, בתאריך 3 באוקטובר 2016, בשעה 08:30 לערך, מדריך טיסה, טייס ונוסע יצאו לטיסת ריענון על מטוס דו מנועי מסוג פייפר אצטק PA-23-250, המופעל על ידי בית ספר לטיסה. במהלך הנחיתה, המטוס ביצע ניתור קטן ("קנגורו") שלא זוהה ע"י הטייסים אשר פתחו את כח המנוע להמראה חוזרת תוך שקיפלו בטעות את הגלגלים. כתוצאה מכך, להבי המדחפים ודלתות כני הנסע פגעו והתחככו במסלול. המטוס ניתק, התרומם מעט ושקע חזרה עקב הורדת הכוח, כשגלגליו מקופלים, התחכך באספלט מאות מטרים, עד שעצר על המסלול, על גחונו. הערה: הדוח מחליף דוח שפורסמם אתמול, עקב עדכון בסעיף 1.7.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה