מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהשתבשות נחיתה, המראה חוזרת ונחיתת גחון (דו"ח סופי 83-16)

השתבשות נחיתה, המראה חוזרת ונחיתת גחון (דו"ח סופי 83-16)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתאונה שארעה בתאריך 3.10.2016
סוג כלי הטיס: אצטק PA23-250F | מס' רישום: 4X-CCM | מקום: שדה דב

ביום שני, בתאריך 3 באוקטובר 2016, בשעה 08:30 לערך, מדריך טיסה, טייס ונוסע יצאו לטיסת ריענון על מטוס דו מנועי מסוג פייפר אצטק PA-23-250, המופעל על ידי בית ספר לטיסה. במהלך הנחיתה, המטוס ביצע ניתור קטן ("קנגורו") שלא זוהה ע"י הטייסים אשר פתחו את כח המנוע להמראה חוזרת תוך שקיפלו בטעות את הגלגלים. כתוצאה מכך, להבי המדחפים ודלתות כני הנסע פגעו והתחככו במסלול. המטוס ניתק, התרומם מעט ושקע חזרה עקב הורדת הכוח, כשגלגליו מקופלים, התחכך באספלט מאות מטרים, עד שעצר על המסלול, על גחונו. הערה: הדוח מחליף דוח שפורסמם אתמול, עקב עדכון בסעיף 1.7.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 11 אוקטובר 2017
השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
מס' הודעה: 1202 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 69-17 לגבי תאונת מרחף באתר הרחיפה במבוא חמה בתאריך 4.8.2017
קרא עוד...השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
רביעי, 11 אוקטובר 2017
קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
מס' הודעה: 1201 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 68-17 לתאונה שארעה למטוס טכסן HYN, בתאריך 10.10.2017 במנחת ראשון.
קרא עוד...קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
שני, 09 אוקטובר 2017
אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
מס' הודעה: 1200 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 66-17 לתקרית שארעה בתאריך 7.10.2017 למרחף שיצא מאתר הר האר"י.
קרא עוד...אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה