מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםאובדן שליטה לאחר המראה והתרסקות (דו"ח סופי 18-17)

אובדן שליטה לאחר המראה והתרסקות (דו"ח סופי 18-17)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתאונה שארעה בתאריך 16.4.2017
סוג כלי הטיס: ממ"ג מסוג בקאיי בריז | מקום: שדה צבי

לאחר התארגנות של שני ממ"גים, לטיסה משדה קצור בסמוך לישוב שדה צבי ולאחר שכלי מס' 1 המריא והמתין באוויר, המריאו טייס ונוסעת בכלי מס' 2, נשוא התאונה. בגמר ריצת ההמראה והניתוק, תוך כדי צבירת גובה של 50 רגל, לערך, הטייס איבד את השליטה על כלי הטיס והוא צלל מטה ופגע בעוצמה בקרקע, עם חרטומו תחילה. הטייס והנוסעת נפצעו קשה ופונו לבי"ח סורוקה ע"י צוות מד"א שהוזעק למקום. כלי ניזוק באורח בינוני.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
רביעי, 19 יולי 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1192 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17, לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה