מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםנחיתת אונס על כביש עקב נפילת כוח מנוע (דו"ח סופי 21-17)

נחיתת אונס על כביש עקב נפילת כוח מנוע (דו"ח סופי 21-17)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתקרית חמורה שארעה בתאריך 29.4.2017
סוג כלי הטיס: אז"מ מסוג TEXAN | מס' רישום: 4X-HRL | מקום: סוסיה - שני לבנה

בצהרי יום שבת, בתאריך 29.4.2017, טייס פרטי ובעלים של הטקסן, נשוא התקרית, הגיע עם בנו למנחת ראשל"צ במטרה לטוס דרומה לבועת פארן. בשעה 14:00, לערך, לאחר קבלת מרשה ובדיקת המטוס, הטייס המריא בדרכו דרומה, דרך הנתיב המזרחי, לאורך ים המלח. לאחר חליפת עין גדי הטייס נחת, להפסקת ריענון, ב"שטח הפעלה". סביב השעה 15:30, הטייס המריא חזרה למנחת ראשל"צ בנתיב, דרך "שוקת". הבקר הדרומי ("חגב") הנחה אותו לטפס לגובה 3,000 רגל לנקודת הדיווח "מצודות", שבקצה הצפון מערבי של בועת עין גדי. ההמראה והטיסה ל"מצודות" עברו ללא אירועים חריגים. בהגיע המטוס ל"מצודות", הבקר העביר אותו לפיקוח בסיס ח"א חצרים ("קדם") שהנחה אותו להמשיך לנקודת הדיווח "שוקת", צפונית מזרחית לבאר שבע. כחצי דקה לאחר שחלף את "מצודות", סביב השעה 15:45, מנורת התראת לחץ דלק נמוך נדלקה ובעקבותיה, אירעו גמגומי מנוע ונפילת כוח.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
רביעי, 19 יולי 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1192 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17, לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה