מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםחליפה קרובה בהצטרפות לנחיתה (דו"ח סופי 08-17)

חליפה קרובה בהצטרפות לנחיתה (דו"ח סופי 08-17)

דוח בדיקה בטיחותית לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 24/02/2017
סוג כלי הטיס: מסוק מסוג בל 206 + אז"מ מסוג סוואנה | מס' רישום: 4X-HHY, 4X-BCP | מקום: מרחב ראש פינה

ביום שישי, בתאריך 24 לפברואר 2017, בשעה 12:00 לערך, שני כלי טיס התקרבו לנקודת הדיווח עמיעד, מדרום, תוך כוונה לנחות בשדה התעופה ראש פינה. המטוס הקדמי מבין השניים היה אז"מ מסוג Savannah והאחורי מסוק אזרחי מסוג Bell 206. בסמוך למעבר הקשר, מיחידת הבקרה האזורית הצפונית (להלן: "פלוטו") למגדל ראש פינה, המסוק, שטס במהירות גבוהה מזו של האז"מ, צמצם את המרחק ביניהם, תוך שטיפס לגובה 2,000 רגל מעפ"י, הגובה בו טס האז"מ. לקראת סיום הטיפוס, בגובה 1,900 רגל, טייס המסוק זיהה לפתע את האז"מ קרוב אליו מימין, במרחק אופקי שסביב 150 - 200 מטר, בשעה "ארבע" שלו. לגרסתו, מאחר שלא הבחין באז"מ אלא לאחר החליפה, המצב האווירי וגזרות הראיה היוו פוטנציאל להתנגשות. האז"מ, שהועבר קודם לכן לקשר עם ראש פינה, בנקודת הדיווח כרי דשא, לא שמע ולא ידע מהמתרחש עד לעליית המסוק לקשר - בפועל, גם הוא רק לאחר החליפה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שני, 17 ספטמבר 2018
גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
מס' הודעה: 1267 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 88-18. בתאריך 6.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג TEXAN, שרישומו 4X-HLY באי רודוס
קרא עוד...גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
מס' הודעה: 1266 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 91-18, לתקרית שאירעה בתאריך 24/08/2018 לדאון ממונע, סימן רישום 4X-GMA ברמת הארבל.
קרא עוד...כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
מס' הודעה: 1265 | מידע על אירוע בטיחותי 90-18. בתאריך 11.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג NYNJA, סימן רישום 4X-OED באזור עוטף עזה
קרא עוד...טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה