מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםחליפה קרובה בהצטרפות לנחיתה (דו"ח סופי 08-17)

חליפה קרובה בהצטרפות לנחיתה (דו"ח סופי 08-17)

דוח בדיקה בטיחותית לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 24/02/2017
סוג כלי הטיס: מסוק מסוג בל 206 + אז"מ מסוג סוואנה | מס' רישום: 4X-HHY, 4X-BCP | מקום: מרחב ראש פינה

ביום שישי, בתאריך 24 לפברואר 2017, בשעה 12:00 לערך, שני כלי טיס התקרבו לנקודת הדיווח עמיעד, מדרום, תוך כוונה לנחות בשדה התעופה ראש פינה. המטוס הקדמי מבין השניים היה אז"מ מסוג Savannah והאחורי מסוק אזרחי מסוג Bell 206. בסמוך למעבר הקשר, מיחידת הבקרה האזורית הצפונית (להלן: "פלוטו") למגדל ראש פינה, המסוק, שטס במהירות גבוהה מזו של האז"מ, צמצם את המרחק ביניהם, תוך שטיפס לגובה 2,000 רגל מעפ"י, הגובה בו טס האז"מ. לקראת סיום הטיפוס, בגובה 1,900 רגל, טייס המסוק זיהה לפתע את האז"מ קרוב אליו מימין, במרחק אופקי שסביב 150 - 200 מטר, בשעה "ארבע" שלו. לגרסתו, מאחר שלא הבחין באז"מ אלא לאחר החליפה, המצב האווירי וגזרות הראיה היוו פוטנציאל להתנגשות. האז"מ, שהועבר קודם לכן לקשר עם ראש פינה, בנקודת הדיווח כרי דשא, לא שמע ולא ידע מהמתרחש עד לעליית המסוק לקשר - בפועל, גם הוא רק לאחר החליפה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה