מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםחליפה קרובה בהצטרפות לנחיתה (דו"ח סופי 08-17)

חליפה קרובה בהצטרפות לנחיתה (דו"ח סופי 08-17)

דוח בדיקה בטיחותית לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 24/02/2017
סוג כלי הטיס: מסוק מסוג בל 206 + אז"מ מסוג סוואנה | מס' רישום: 4X-HHY, 4X-BCP | מקום: מרחב ראש פינה

ביום שישי, בתאריך 24 לפברואר 2017, בשעה 12:00 לערך, שני כלי טיס התקרבו לנקודת הדיווח עמיעד, מדרום, תוך כוונה לנחות בשדה התעופה ראש פינה. המטוס הקדמי מבין השניים היה אז"מ מסוג Savannah והאחורי מסוק אזרחי מסוג Bell 206. בסמוך למעבר הקשר, מיחידת הבקרה האזורית הצפונית (להלן: "פלוטו") למגדל ראש פינה, המסוק, שטס במהירות גבוהה מזו של האז"מ, צמצם את המרחק ביניהם, תוך שטיפס לגובה 2,000 רגל מעפ"י, הגובה בו טס האז"מ. לקראת סיום הטיפוס, בגובה 1,900 רגל, טייס המסוק זיהה לפתע את האז"מ קרוב אליו מימין, במרחק אופקי שסביב 150 - 200 מטר, בשעה "ארבע" שלו. לגרסתו, מאחר שלא הבחין באז"מ אלא לאחר החליפה, המצב האווירי וגזרות הראיה היוו פוטנציאל להתנגשות. האז"מ, שהועבר קודם לכן לקשר עם ראש פינה, בנקודת הדיווח כרי דשא, לא שמע ולא ידע מהמתרחש עד לעליית המסוק לקשר - בפועל, גם הוא רק לאחר החליפה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 20 יוני 2018
תמרון נמוך ופגיעה בעצים (דוח 60-18)
מס' הודעה: 1237 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-18, לתאונה שארעה בתאריך 16.6.2018 לממ"ג מסוג דרים משין, במנחת עין ורד
קרא עוד...תמרון נמוך ופגיעה בעצים (דוח 60-18)
חמישי, 07 יוני 2018
כבל הגה גובה קרוע
מס' הודעה: 1236 | מידע על אירוע-תחקיר מפעיל, לתקרית שאירעה בתחילת חודש מאי 2018 למטוס PA-25, שרישומו 4X-APL, במכון הבדק
קרא עוד...כבל הגה גובה קרוע
שלישי, 05 יוני 2018
תאונה במהלך נחיתה שהשתבשה (20-18)
מס' הודעה: 1235 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 20-18, לתאונה שאירעה בתאריך 24/02/2018 לגילשון אוויר - Falcon 195, למרגלות הר תבור
קרא עוד...תאונה במהלך נחיתה שהשתבשה (20-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה