מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםכשל מנוע בטיפוס וחזרה לנחיתה (דו"ח סופי 97-16)

כשל מנוע בטיפוס וחזרה לנחיתה (דו"ח סופי 97-16)

דוח חקירה בטיחותית לתקרית שאירעה בתאריך 20/12/2016
סוג כלי הטיס: B-767-300 | מס' רישום: 4X-EAM | מקום: טורונטו-קנדה

בתאריך 20/12/2016, מטוס מדגם בואינג 767-300 של חברת אל על המריא בטיסה 030 LY כאשר על סיפונו 224 נוסעים ואנשי צוות, לטיסת נוסעים מתוכננת, מנמל התעופה של טורונטו, קנדה, לנמל התעופה בן גוריון ליד תל אביב. מספר דקות לאחר ההמראה, לקראת חציית גובה 13,000 רגל בטיפוס, מנוע ימין של המטוס כשל. הצוות ביצע תהליכי חרום, לרבות ריקון מהיר של דלק, והנחית את המטוס בשלום בשדה התעופה בטורונטו, כאשר מנוע ימין כבוי. משך הזמן שחלף, ממועד כשל המנוע ועד נחיתה, היה 38 דקות.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
חמישי, 07 פברואר 2019
איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
מס' הודעה: 1294 | מידע על אירוע בטיחותי 8-19, בתאריך 4.2.2019, ארעה תאונה למצנח רחיפה, דגם ווינדטק – באלי 2, במצפה רמון
קרא עוד...איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה