מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםכשל מנוע בטיפוס וחזרה לנחיתה (דו"ח סופי 97-16)

כשל מנוע בטיפוס וחזרה לנחיתה (דו"ח סופי 97-16)

דוח חקירה בטיחותית לתקרית שאירעה בתאריך 20/12/2016
סוג כלי הטיס: B-767-300 | מס' רישום: 4X-EAM | מקום: טורונטו-קנדה

בתאריך 20/12/2016, מטוס מדגם בואינג 767-300 של חברת אל על המריא בטיסה 030 LY כאשר על סיפונו 224 נוסעים ואנשי צוות, לטיסת נוסעים מתוכננת, מנמל התעופה של טורונטו, קנדה, לנמל התעופה בן גוריון ליד תל אביב. מספר דקות לאחר ההמראה, לקראת חציית גובה 13,000 רגל בטיפוס, מנוע ימין של המטוס כשל. הצוות ביצע תהליכי חרום, לרבות ריקון מהיר של דלק, והנחית את המטוס בשלום בשדה התעופה בטורונטו, כאשר מנוע ימין כבוי. משך הזמן שחלף, ממועד כשל המנוע ועד נחיתה, היה 38 דקות.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שני, 17 ספטמבר 2018
גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
מס' הודעה: 1267 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 88-18. בתאריך 6.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג TEXAN, שרישומו 4X-HLY באי רודוס
קרא עוד...גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
מס' הודעה: 1266 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 91-18, לתקרית שאירעה בתאריך 24/08/2018 לדאון ממונע, סימן רישום 4X-GMA ברמת הארבל.
קרא עוד...כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
מס' הודעה: 1265 | מידע על אירוע בטיחותי 90-18. בתאריך 11.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג NYNJA, סימן רישום 4X-OED באזור עוטף עזה
קרא עוד...טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה