מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםירידת מטוס G200 ממסלול במהלך ריצת נחיתה (דו"ח סופי 100-16)

ירידת מטוס G200 ממסלול במהלך ריצת נחיתה (דו"ח סופי 100-16)

דוח חקירה בטיחותית בספרד (תמצית הדוח הספרדי של CIAIAC) לתקרית שארעה בתאריך 26.9.2016
סוג כלי הטיס: Gulfstream G200 | מס' רישום: EC-KBC | מקום: ש"ת ברצלונה, ספרד

המטוס המריא בשעה 19:01 UTC משדה התעופהAdolfo Suarez Madrid – Barajas Airport (LEMD), ליעד שדה התעופה Barcelona – El Prat (LEBL). המטוס תופעל על ידי שני טייסים והיו בו גם שני נוסעים. הקצין הראשון בצוות היה הטייס המטיס (PF) בטיסה זו.

הערה: בחמשת החודשים האחרונים אירעו ארבע תאונות של מטוסי G-200 בעולם, בהם המטוסים ירדו מהמסלול, ללא אבדות בנפש, אך למעשה המטוסים נמחו.
בתאריכים: 10.1.2018 בפיליפינים, 25.1.2018 בניגריה, 20.5.2018 בסין, 22.5.2018 בהונדורס.

*רצ"ב תמצית הדוח בעברית והדוח המלא באנגלית *

קובץ להורדה
קובץ להורדה באנגלית EN
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 09 אוקטובר 2018
נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
מס' הודעה: 1273 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר מפעיל) 99-18. בתאריך 27.9.2018, ארעה תאונה לדאון מסוג PW-5 סימן רישום 4X-GAM, במנחת מגידו.
קרא עוד...נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
מס' הודעה: 1272 | מידע על אירועי בטיחות - עדכון 1 (הודעת עדכון מטעם החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18 בתאריכים 15-16.6.2018 ו - 22-23.6.2018, אירעו תקריות לאז"מ מסוג בריסטל.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
מס' הודעה: 1271 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 96-18, לתאונה שאירעה בתאריך 17/09/2018 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, באזור כוכב הירדן.
קרא עוד...פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה