מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםירידת מטוס G200 ממסלול במהלך ריצת נחיתה (דו"ח סופי 100-16)

ירידת מטוס G200 ממסלול במהלך ריצת נחיתה (דו"ח סופי 100-16)

דוח חקירה בטיחותית בספרד (תמצית הדוח הספרדי של CIAIAC) לתקרית שארעה בתאריך 26.9.2016
סוג כלי הטיס: Gulfstream G200 | מס' רישום: EC-KBC | מקום: ש"ת ברצלונה, ספרד

המטוס המריא בשעה 19:01 UTC משדה התעופהAdolfo Suarez Madrid – Barajas Airport (LEMD), ליעד שדה התעופה Barcelona – El Prat (LEBL). המטוס תופעל על ידי שני טייסים והיו בו גם שני נוסעים. הקצין הראשון בצוות היה הטייס המטיס (PF) בטיסה זו.

הערה: בחמשת החודשים האחרונים אירעו ארבע תאונות של מטוסי G-200 בעולם, בהם המטוסים ירדו מהמסלול, ללא אבדות בנפש, אך למעשה המטוסים נמחו.
בתאריכים: 10.1.2018 בפיליפינים, 25.1.2018 בניגריה, 20.5.2018 בסין, 22.5.2018 בהונדורס.

*רצ"ב תמצית הדוח בעברית והדוח המלא באנגלית *

קובץ להורדה
קובץ להורדה באנגלית EN
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה