מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםאובדן שליטה והתרסקות לאחר המראה (דו"ח סופי 78-18)

אובדן שליטה והתרסקות לאחר המראה (דו"ח סופי 78-18)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתאונה שאירעה בתאריך 10/08/2018
סוג כלי הטיס: ממ"ג | מס' רישום: דרים משין משודרג | מקום: שטח הפעלה רונית

ביום שישי, בתאריך 10.8.2018, בשעה 19:00, טייס מצנח ממונע גלגלי (להלן: "ממ"ג") המריא עם בנו בן השמונה, משטח הפעלה רונית (להלן: "מנחת רונית") שבשרון, לטיסה מקומית. לאחר ההמראה צפונה, בגובה שסביב 100 רגל, הטייס ניסה לפנות מערבה, אך היגוי הכלי לא הגיב. הטייס החליט לפנות ימינה ולחזור לנחיתה במנחת רונית - תוך כדי הפנייה הימנית, הממ"ג החריף את הפניה ימינה והוריד אף, ללא שליטה, והתרסק. טייסים ששהו במנחת וראו את המתרחש, חשו מיד לעזרה וחילוץ. הטייס לא דיווח לרשויות על התאונה ומשהוצע לו ע"י העמיתים שחשו לסייע, כי יזעיקו את מד"א, הוא ביקשם שלא לעשות זאת והוא פינה את עצמו ברכבו, עם בנו, כששניהם פצועים. הטייס עבר דרך ביתו, ואח"כ הם נסעו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים תל השומר, שם התברר שהשניים ספגו מכות יבשות ושברים ברגליים. האירוע הגיע לידיעת החוקר הראשי באמצעות מספר תמונות שנשלחו אליו מהשטח והחוקר נזקק למספר שעות עד שאיתר את הטייס המעורב. בתשאולו ע"י החוקר ממשרד החוקר הראשי, התברר, כי הטייס לא הכיר את פונקציית החוקר הראשי ולגרסתו לא תודרך על כך מעולם.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה