מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהמראה בנתוני משקל שגויים במחשב - Takeoff with wrong weight parameters in the FMC (דו"ח סופי 33-18)

המראה בנתוני משקל שגויים במחשב - Takeoff with wrong weight parameters in the FMC (דו"ח סופי 33-18)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתקרית שארעה בתאריך 29.3.2018
סוג כלי הטיס: B-787-9 | מס' רישום: 4X-EDB | מקום: נתב"ג

בתאריך 29.3.2018, מטוס מדגם בואינג 787-9 של חברת אל על המריא לטיסת נוסעים מתוכננת, 027 LY, מנמל התעופה בן גוריון שליד תל אביב לנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, כאשר על סיפונו 282 נוסעים ו - 18 אנשי צוות. במהלך הטיפוס, בעת שהצוות בדק את ביצועי השיוט, הקברניט הבחין, כי גובה השיוט האופטימלי המחושב, גבוה משמעותית מהמתוכנן. כאשר בדק את הסיבה לכך גילה, כי בשדה ה-"משקל ללא דלק" (ZFW), במחשב ניהול הטיסה, הוזן נתון הנמוך ב - 40 טון מהמשקל האמתי. הצוות תיקן את הטעות.

קובץ להורדה
הדוח באנגלית
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 14 אפריל 2019
כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
מס' הודעה: 1299 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 27-19, לתאונה שאירעה בתאריך 11/04/2019 לאז"מ מסוג טקסן, סימן רישום 4X-HYN, במנחת ראשל"צ.
קרא עוד...כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
חמישי, 28 מרץ 2019
התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
מס' הודעה: 1298 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 24-19, לתקרית שאירעה בתאריך 24/03/2019 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AWS, באזור חפציבה.
קרא עוד...התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה