מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהמראה בנתוני משקל שגויים במחשב - Takeoff with wrong weight parameters in the FMC (דו"ח סופי 33-18)

המראה בנתוני משקל שגויים במחשב - Takeoff with wrong weight parameters in the FMC (דו"ח סופי 33-18)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתקרית שארעה בתאריך 29.3.2018
סוג כלי הטיס: B-787-9 | מס' רישום: 4X-EDB | מקום: נתב"ג

בתאריך 29.3.2018, מטוס מדגם בואינג 787-9 של חברת אל על המריא לטיסת נוסעים מתוכננת, 027 LY, מנמל התעופה בן גוריון שליד תל אביב לנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, כאשר על סיפונו 282 נוסעים ו - 18 אנשי צוות. במהלך הטיפוס, בעת שהצוות בדק את ביצועי השיוט, הקברניט הבחין, כי גובה השיוט האופטימלי המחושב, גבוה משמעותית מהמתוכנן. כאשר בדק את הסיבה לכך גילה, כי בשדה ה-"משקל ללא דלק" (ZFW), במחשב ניהול הטיסה, הוזן נתון הנמוך ב - 40 טון מהמשקל האמתי. הצוות תיקן את הטעות.

קובץ להורדה
הדוח באנגלית
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה