מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהמראה בנתוני משקל שגויים במחשב - Takeoff with wrong weight parameters in the FMC (דו"ח סופי 33-18)

המראה בנתוני משקל שגויים במחשב - Takeoff with wrong weight parameters in the FMC (דו"ח סופי 33-18)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתקרית שארעה בתאריך 29.3.2018
סוג כלי הטיס: B-787-9 | מס' רישום: 4X-EDB | מקום: נתב"ג

בתאריך 29.3.2018, מטוס מדגם בואינג 787-9 של חברת אל על המריא לטיסת נוסעים מתוכננת, 027 LY, מנמל התעופה בן גוריון שליד תל אביב לנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, כאשר על סיפונו 282 נוסעים ו - 18 אנשי צוות. במהלך הטיפוס, בעת שהצוות בדק את ביצועי השיוט, הקברניט הבחין, כי גובה השיוט האופטימלי המחושב, גבוה משמעותית מהמתוכנן. כאשר בדק את הסיבה לכך גילה, כי בשדה ה-"משקל ללא דלק" (ZFW), במחשב ניהול הטיסה, הוזן נתון הנמוך ב - 40 טון מהמשקל האמתי. הצוות תיקן את הטעות.

קובץ להורדה
הדוח באנגלית
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
חמישי, 07 פברואר 2019
איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
מס' הודעה: 1294 | מידע על אירוע בטיחותי 8-19, בתאריך 4.2.2019, ארעה תאונה למצנח רחיפה, דגם ווינדטק – באלי 2, במצפה רמון
קרא עוד...איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה