מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהמראה בנתוני משקל שגויים במחשב - Takeoff with wrong weight parameters in the FMC (דו"ח סופי 33-18)

המראה בנתוני משקל שגויים במחשב - Takeoff with wrong weight parameters in the FMC (דו"ח סופי 33-18)

דוח חקירה בטיחותית סופי לתקרית שארעה בתאריך 29.3.2018
סוג כלי הטיס: B-787-9 | מס' רישום: 4X-EDB | מקום: נתב"ג

בתאריך 29.3.2018, מטוס מדגם בואינג 787-9 של חברת אל על המריא לטיסת נוסעים מתוכננת, 027 LY, מנמל התעופה בן גוריון שליד תל אביב לנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, כאשר על סיפונו 282 נוסעים ו - 18 אנשי צוות. במהלך הטיפוס, בעת שהצוות בדק את ביצועי השיוט, הקברניט הבחין, כי גובה השיוט האופטימלי המחושב, גבוה משמעותית מהמתוכנן. כאשר בדק את הסיבה לכך גילה, כי בשדה ה-"משקל ללא דלק" (ZFW), במחשב ניהול הטיסה, הוזן נתון הנמוך ב - 40 טון מהמשקל האמתי. הצוות תיקן את הטעות.

קובץ להורדה
הדוח באנגלית
 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה