מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהתרסקות במהלך הליכה סביב (דו"ח סופי 101-18)

התרסקות במהלך הליכה סביב (דו"ח סופי 101-18)

דוח חקירה בטיחותית סופי (דוח ממצאים) לתקרית שארעה בתאריך 29.9.2018
סוג כלי הטיס: דיאמונד D40NG | מס' רישום: 4X-CXB | מקום: ש"ת הרצליה

ביום שבת, בתאריך 29.9.2018, מטוס מסוג דיאמונד D40, ברישום 4X-CXB, מוטס על ידי טייס פרטי, בעת ניסיון נחיתה, המטוס נגע במסלול במהירות גבוהה, ניתר וחזר לאוויר. הטייס החליט ללכת סביב, הגביר את כוח המנוע, נסחף לשמאל, כאשר בשלב מסוים, כשהמטוס התקרב לגדר, הטייס הרים את אף המטוס בחדות מעלה - כנף המטוס הזדקרה וכן הנסע הימני פגע בגדר אורכית, הממוקמת לאורך מסלול ההסעה ומדרומו. בעקבות זאת, כלי הטיס סבסב בחדות לשמאל ופרופלור המטוס פגע בשער כניסה לשטח האווירי במקום.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה