מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהשתבשות נחיתה וקריסת כן נסע ימין (דו"ח סופי 126-18)

השתבשות נחיתה וקריסת כן נסע ימין (דו"ח סופי 126-18)

דוח חקירה בטיחותית סופי (דוח ממצאים) 126-18, לתאונה שארעה בתאריך 4.12.2018
סוג כלי הטיס: EXTRA 300 L | מס' רישום: 4X-CXY | מקום: מנחת מגידו

ביום שלישי, בתאריך 4.12.2018, בשעה 10:30, מטוס מדגםE 300 – L , המופעל ע"י מגידו תעופה, עם טייס ונוסע, הגיע לגישה לנחיתה על מסלול 27 במנחת מגידו. בסיום הגישה, המטוס נגע בתחילת המסלול, מעט אחרי הזברה, נראה מבצע פניות קלות, ובתוך מספר שניות, סטה בחדות שמאלה, תוך שכן נסע ימין קרס ונשבר. המטוס נעצר על המסלול, קרוב לשולו השמאלי ושני שוכני המטוס, שלא נפגעו, נחלצו מהקוקפיט בכוחות עצמם. החוקר הראשי שדווח על האירוע, שלח למקום חוקר מטעמו, לבדיקת נסיבותיו, ואישר לפנות את המטוס מהמסלול.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה