מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהתקלפות צמיג גלגל ראשי בהמראה (דו"ח סופי 125-18)

התקלפות צמיג גלגל ראשי בהמראה (דו"ח סופי 125-18)

דוח חקירה בטיחותית סופי (דוח בדיקה) לתקרית שארעה בתאריך 3.12.2018
סוג כלי הטיס: הוקר 800 | מס' רישום: 4X-CUZ | מקום: נתב"ג

ביום שני, בתאריך 3.12.2018, סביב השעה 12:45, מטוס מסוג הוקר800 עם שלושה טייסים, דיילת ושלושה נוסעים, המריא מנתב"ג לטביליסי שבגאורגיה. מיד לאחר ההמראה, לחץ השמן במנוע שמאל ירד באופן משמעותי והטייסים החליטו לחזור לנחיתה. בבדיקת המנוע נמצא מכסה מכל השמן פתוח ותלוי על שרשרת האבטחה. סביב השעה 14:20, לאחר הוספת שמן ובדיקת המנוע ולאחר שהתקבל אישור מהחוקר הראשי, המטוס המריא שנית ליעדו. במהלך ההמראה, המערכת לגילוי עצמים זרים על המסלול בנתב"ג, זיהתה חמישה גופים זרים שנפלו מהמטוס ונמצאו בהמשך, כחלקי צמיג שנאספו ע"י אנשי מרכז המבצעים של השדה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה