מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםאובדן שליטה והתרסקות לאחר המראה (דו"ח סופי 38-19)

אובדן שליטה והתרסקות לאחר המראה (דו"ח סופי 38-19)

דוח חקירה בטיחותית (דוח ממצאים) לתאונה שארעה בתאריך 19.5.2019
סוג כלי הטיס: ממ"ג מסוג AIRWOLF | מס' רישום: POWRACHUTE | מקום: מנחת רונית

ביום ראשון, בתאריך 19.5.2019, בבוקר, טייס מצנח ממונע גלגלי (להלן: "ממ"ג") ביצע שני ניסיונות המראה כושלים ממנחת רונית, אותם הפסיק. בשעה 08:10, הטייס ביצע ניסיון המראה שלישי, במהלכו התפתחה, מיד לאחר הניתוק, סטייה ימנית חזקה. הכלי ביצע פניה ימנית חדה, שהתחילה בטיפוס והסתיימה בהנמכה ופגיעה עוצמתית, של צדו הימני הקדמי, בקרקע, תוך שהוא גרם נזקים לשני כלים נוספים שעמדו לא מאוישים עדיין, במנחת. הממ"ג, נשוא התאונה ניזוק באופן בינוני והטייס פונה לבית חולים כשהוא סובל משבר מורכב בקרסולו והוא אושפז למספר ימים.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה