מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהמראה, חזרה מיידית לנחיתה והתרסקות

המראה, חזרה מיידית לנחיתה והתרסקות

חקירה מס' 36-11 לתאונה קטלנית, שארעה בתאריך 14/04/2011, שבה התרסק מטוס צ'רוקי 6, שרישומו 4X-ANS, בשדה התעופה חיפה. ארבעת נוסעיו נהרגו

תקציר האירוע

בהמראה, זמן קצר לאחר הניתוק של מטוס צ'ירוקי 6, ממסלול 16 בשדה התעופה חיפה, דיווחו הטייסים, כי הם חוזרים לנחיתה. המטוס נצפה בפנייה שמאלית רצופה, בגובה נמוך, במהירות נמוכה יחסית, לנחיתה על המסלול ההפוך - 34. לקראת השלמת הפנייה, תוך כדי הנמכה רצופה, נצפתה הרמת אף חריפה וירידה - המטוס פגע באמירי עצים גבוהים, בבסיס "הטכני", התרסק ועלה בלהבות. שלושת הטייסים וחניך הטיס, שהיה עימם נהרגו בפגיעה. כוחות הצלה וכיבוי מהבסיס ומחוצה לו הוזעקו לאתר התאונה.
אתר התאונה
אתר התאונה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה