מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםהיפוך סחב בנחיתה, לקראת נגיעה (31-12)

היפוך סחב בנחיתה, לקראת נגיעה (31-12)

דוח ביניים בטיחותי שני מס' 31-12, לתקרית שארעה בתאריך 28/03/2012 למטוס כיבוי, שרישומו 4X-AFU במנחת קדמה.

תקציר האירוע

במהלך נחיתה על מסלול 03 במנחת קדמה, מיד לאחר חליפת מפתן המסלול, הועברה ידית המצערת למצב היפוך סחב. המטוס נפל על המסלול, ניתר מספר פעמים, תוך כדי סטייה שמאלה, חצה את שול המסלול ואת הצמחייה שאחריו. כן הנסע הימני קרס, המטוס נעמד רגעית על אפו, סבסב ימינה כ – 90 מעלות ונפל חזרה על גחונו וגלגליו, כשחרטומו כמעט בניצב למסלול. הטייס לא נפגע. למטוס נגרם נזק בכן הנסע הימני, במכלול המדחף ובכנף ימין.

דו''ח חקירה מספר 31-12

 

הודעות החוקר הראשי

שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
שני, 10 פברואר 2020
נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
מס' הודעה: 1327 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) הפסקת חקירה לתאונה שאירעה בתאריך 28/1/2020 לאז"מ דריפטר שרישומו 4X-HFQ, במנחת עין ורד.
קרא עוד...נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה