מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהדוחות חקירה בטיחותייםאובדן כוח בגישת נחיתה והתרסקות (דוח 30-12)

אובדן כוח בגישת נחיתה והתרסקות (דוח 30-12)

דוח חקירה בטיחותית מס' 30-12, לתאונה שארעה בתאריך 23/03/2012 למטוס סטינג ספורט 2000, שרישומו 4X-HRU במנחת ראשון לציון.

תקציר האירוע

בגמר טיסת בוקר, ביום שישי ה- 23 מרץ 2012, בכניסה לגישת נחיתה למסלול 36 במנחת ראשון לציון, כשלוש מאות מטרים לפני מפתן המסלול ובגובה של 200 רגל לערך, הטייס הרגיש בשקיעה חזקה. הטייס, לדבריו, משך את הסטיק ודחף את המצערת להוספת כוח - אך המנוע לא הגיב כמצופה. המטוס הרים מעט את האף אך כנף שמאל פגעה בעץ והמטוס סבסב חזק שמאלה ותיישב על עץ אחר, כשמנועו כבוי, כמעט הפוך מכיוון הפיינל.  הטייס והנוסע שעמו יצאו מהמטוס בשלום. למטוס נגרם נזק בינוני.
הטייס, ביקש משותפו להעביר דיווח ראשוני לחוקר הראשי, אשר שלח צוות חקירה שהגיע למקום תוך מספר דקות.

דו''ח מספר 30-12

 

הודעות החוקר הראשי

שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
שני, 10 פברואר 2020
נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
מס' הודעה: 1327 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) הפסקת חקירה לתאונה שאירעה בתאריך 28/1/2020 לאז"מ דריפטר שרישומו 4X-HFQ, במנחת עין ורד.
קרא עוד...נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה