מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

הקברניט בטיסה

האם הקברניט הוא גם רופא
טיסה במטוסי נוסעים הפכה עממית, כשמאות מיליוני בני אדם טסים כל שנה. במקביל מתגברת עיסוקה של המדיה בנושאים כמו "מוות בטיסה", "סינדרום טיסה", "נזקים קצרי וארוכי טווח מטיסה", "נחיתות חירום רפואי" וכיו"ב. כתוצאה מכך מתרבות התביעות נגד חברות התעופה בהאשמות כמו "הזנחת בריאות הציבור, למען הקטנת הוצאות התפעול". על עובדי חברות התעופה וביניהם הקברניטים, מוטלת החובה לעשות את המרב כדי לשרת כראוי את הנוסעים. שרות החייב לכלול גם הצלת חיים, הקלת כאבים וסבל, ומניעה, ככל הניתן, "נחיתות חרום רפואי".
1 אירועים רפואיים בטיסות
2 התהליך שנוסה
3 אחריות הקברניט ושיקוליו
4 האטמוספרה ואיכות האוויר במטוס
5 האוויר אותו נושמים בטיסה
6 סיווג נוסעים חולים
7 סיכום: האם קברניט הוא גם רופא?

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 09 אוקטובר 2018
נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
מס' הודעה: 1273 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר מפעיל) 99-18. בתאריך 27.9.2018, ארעה תאונה לדאון מסוג PW-5 סימן רישום 4X-GAM, במנחת מגידו.
קרא עוד...נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
מס' הודעה: 1272 | מידע על אירועי בטיחות - עדכון 1 (הודעת עדכון מטעם החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18 בתאריכים 15-16.6.2018 ו - 22-23.6.2018, אירעו תקריות לאז"מ מסוג בריסטל.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
מס' הודעה: 1271 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 96-18, לתאונה שאירעה בתאריך 17/09/2018 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, באזור כוכב הירדן.
קרא עוד...פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה