מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

הקברניט בטיסה

האם הקברניט הוא גם רופא
טיסה במטוסי נוסעים הפכה עממית, כשמאות מיליוני בני אדם טסים כל שנה. במקביל מתגברת עיסוקה של המדיה בנושאים כמו "מוות בטיסה", "סינדרום טיסה", "נזקים קצרי וארוכי טווח מטיסה", "נחיתות חירום רפואי" וכיו"ב. כתוצאה מכך מתרבות התביעות נגד חברות התעופה בהאשמות כמו "הזנחת בריאות הציבור, למען הקטנת הוצאות התפעול". על עובדי חברות התעופה וביניהם הקברניטים, מוטלת החובה לעשות את המרב כדי לשרת כראוי את הנוסעים. שרות החייב לכלול גם הצלת חיים, הקלת כאבים וסבל, ומניעה, ככל הניתן, "נחיתות חרום רפואי".
1 אירועים רפואיים בטיסות
2 התהליך שנוסה
3 אחריות הקברניט ושיקוליו
4 האטמוספרה ואיכות האוויר במטוס
5 האוויר אותו נושמים בטיסה
6 סיווג נוסעים חולים
7 סיכום: האם קברניט הוא גם רופא?

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה