מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

הקברניט בטיסה

האם הקברניט הוא גם רופא
טיסה במטוסי נוסעים הפכה עממית, כשמאות מיליוני בני אדם טסים כל שנה. במקביל מתגברת עיסוקה של המדיה בנושאים כמו "מוות בטיסה", "סינדרום טיסה", "נזקים קצרי וארוכי טווח מטיסה", "נחיתות חירום רפואי" וכיו"ב. כתוצאה מכך מתרבות התביעות נגד חברות התעופה בהאשמות כמו "הזנחת בריאות הציבור, למען הקטנת הוצאות התפעול". על עובדי חברות התעופה וביניהם הקברניטים, מוטלת החובה לעשות את המרב כדי לשרת כראוי את הנוסעים. שרות החייב לכלול גם הצלת חיים, הקלת כאבים וסבל, ומניעה, ככל הניתן, "נחיתות חרום רפואי".
1 אירועים רפואיים בטיסות
2 התהליך שנוסה
3 אחריות הקברניט ושיקוליו
4 האטמוספרה ואיכות האוויר במטוס
5 האוויר אותו נושמים בטיסה
6 סיווג נוסעים חולים
7 סיכום: האם קברניט הוא גם רופא?

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה