מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

התהליך שנוסה

לנפגעי FIH יישמנו תהליך פשוט ואינטואיטיבי של "חזרה לקרקע". בתהליך זה, מנסים להוריד את התא הנוסעים לגובה הקרקע או פחות, באמצעות הנמכה מגבהי שיוט של 29,000 – 43,000 רגל, לכ-22,000 רגל, תוך כדי העלאת הלחץ בתא הנוסעים למרב, הפסקת "מניפות המחזור" והגדלת זרימת האוויר. תהליך זה מבוצע במקביל לטיפול הרפואי ומתן תרופות לנפגעים, על ידי צוות התא ורופאים מזדמנים (אם היו בנמצא). בכל המקרים, הובחן שיפור מהיר ומשמעותי במצבם של הנפגעים, נמנעו נחיתות חירום ובדרך כלל, אפשר היה לבטל את הזמנת חדרי הטיפול הנמרץ.

על בסיס ניסיון זה, וניסיון רפואי רב נוסף, נראה, כי קיים "אפקט משולב" של הגברה הדדית (סינרגיה) להפגת תסמיני FIH, באמצעות מתן במקביל של חמצן, יחד עם הנמכה משמעותית, הגברת הלחץ בתא הנוסעים, ושיפור איכות האוויר בו.

יש המאמינים, כי שיעור התמותה יירד ותשתפר איכות החיים של חולים כרוניים במחלות שהוזכרו, בזמן הטסתם המתוכננת לצרכי טיפול, אם ייושמו העקרונות המוצעים כאן, גם במטוסי הנוסעים בטיסות הסדירות. נראה, כי מחקר משלים דרוש כדי לאשש ולכמת את תצפיותינו.

הוצאות כבדות, שאינן הכרחיות, עשויות להימנע, אם יתברר, כי ה"אפקט המשולב" יסייע באמצעות שימוש נרחב בעקרונותיו בתעשיית התעופה, להצלת חיים, להפחתת כאב, להקלה בתסמינים, להקטנת הסכנה של אוטם רקמות וימנע נחיתות "חרום רפואי" מיותרות.

 

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 13:32

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
שני, 28 אוקטובר 2019
דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
מס' הודעה: 1320 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.10.2019, לאווירון זעיר מסוג סוואנה, מס' רישום 4X-HIY, במנחת עין ורד
קרא עוד...דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
שלישי, 01 אוקטובר 2019
אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
מס' הודעה: 1321 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 74-19, לתאונה שארעה בתאריך 21.10.2019 לאווירון זעיר מסוג AEROPRAKT 22LS מס' רישום 4X-HYL, במנחת עין ורד
קרא עוד...אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה