מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

התהליך שנוסה

לנפגעי FIH יישמנו תהליך פשוט ואינטואיטיבי של "חזרה לקרקע". בתהליך זה, מנסים להוריד את התא הנוסעים לגובה הקרקע או פחות, באמצעות הנמכה מגבהי שיוט של 29,000 – 43,000 רגל, לכ-22,000 רגל, תוך כדי העלאת הלחץ בתא הנוסעים למרב, הפסקת "מניפות המחזור" והגדלת זרימת האוויר. תהליך זה מבוצע במקביל לטיפול הרפואי ומתן תרופות לנפגעים, על ידי צוות התא ורופאים מזדמנים (אם היו בנמצא). בכל המקרים, הובחן שיפור מהיר ומשמעותי במצבם של הנפגעים, נמנעו נחיתות חירום ובדרך כלל, אפשר היה לבטל את הזמנת חדרי הטיפול הנמרץ.

על בסיס ניסיון זה, וניסיון רפואי רב נוסף, נראה, כי קיים "אפקט משולב" של הגברה הדדית (סינרגיה) להפגת תסמיני FIH, באמצעות מתן במקביל של חמצן, יחד עם הנמכה משמעותית, הגברת הלחץ בתא הנוסעים, ושיפור איכות האוויר בו.

יש המאמינים, כי שיעור התמותה יירד ותשתפר איכות החיים של חולים כרוניים במחלות שהוזכרו, בזמן הטסתם המתוכננת לצרכי טיפול, אם ייושמו העקרונות המוצעים כאן, גם במטוסי הנוסעים בטיסות הסדירות. נראה, כי מחקר משלים דרוש כדי לאשש ולכמת את תצפיותינו.

הוצאות כבדות, שאינן הכרחיות, עשויות להימנע, אם יתברר, כי ה"אפקט המשולב" יסייע באמצעות שימוש נרחב בעקרונותיו בתעשיית התעופה, להצלת חיים, להפחתת כאב, להקלה בתסמינים, להקטנת הסכנה של אוטם רקמות וימנע נחיתות "חרום רפואי" מיותרות.

 

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 13:32

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה