מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

התהליך שנוסה

לנפגעי FIH יישמנו תהליך פשוט ואינטואיטיבי של "חזרה לקרקע". בתהליך זה, מנסים להוריד את התא הנוסעים לגובה הקרקע או פחות, באמצעות הנמכה מגבהי שיוט של 29,000 – 43,000 רגל, לכ-22,000 רגל, תוך כדי העלאת הלחץ בתא הנוסעים למרב, הפסקת "מניפות המחזור" והגדלת זרימת האוויר. תהליך זה מבוצע במקביל לטיפול הרפואי ומתן תרופות לנפגעים, על ידי צוות התא ורופאים מזדמנים (אם היו בנמצא). בכל המקרים, הובחן שיפור מהיר ומשמעותי במצבם של הנפגעים, נמנעו נחיתות חירום ובדרך כלל, אפשר היה לבטל את הזמנת חדרי הטיפול הנמרץ.

על בסיס ניסיון זה, וניסיון רפואי רב נוסף, נראה, כי קיים "אפקט משולב" של הגברה הדדית (סינרגיה) להפגת תסמיני FIH, באמצעות מתן במקביל של חמצן, יחד עם הנמכה משמעותית, הגברת הלחץ בתא הנוסעים, ושיפור איכות האוויר בו.

יש המאמינים, כי שיעור התמותה יירד ותשתפר איכות החיים של חולים כרוניים במחלות שהוזכרו, בזמן הטסתם המתוכננת לצרכי טיפול, אם ייושמו העקרונות המוצעים כאן, גם במטוסי הנוסעים בטיסות הסדירות. נראה, כי מחקר משלים דרוש כדי לאשש ולכמת את תצפיותינו.

הוצאות כבדות, שאינן הכרחיות, עשויות להימנע, אם יתברר, כי ה"אפקט המשולב" יסייע באמצעות שימוש נרחב בעקרונותיו בתעשיית התעופה, להצלת חיים, להפחתת כאב, להקלה בתסמינים, להקטנת הסכנה של אוטם רקמות וימנע נחיתות "חרום רפואי" מיותרות.

 

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 13:32

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 10 יולי 2019
התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
מס' הודעה: 1310 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 54-19, לתקרית שארעה בתאריך 1.7.2019, ל - BOEING 737-400 סימן רישום LZ-EBA, בשדה המראה - קלן, גרמניה (CGN/EDDK) בשדה הנחיתה - נתב"ג, ישראל (TLV/LLBG)
קרא עוד...התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
רביעי, 03 יולי 2019
פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
מס' הודעה: 1309 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 53-19 לתקרית שארעה בתאריך 29.6.2019, למצנח רחיפה ברכס נתניה
קרא עוד...פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
ראשון, 23 יוני 2019
פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
מס' הודעה: 1308 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 52-19, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 19/06/2019 למטוס כיבוי אש, אייר טרקטור, סימן רישום 4X-AFA, באזור ליפתא.
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה