מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

אחריות הקברניט ושיקוליו

מתוך מסגרת אחריותו של הקברניט לנוסעים ולצוות, נובעים שיקולים, הניצבים מול ההחלטה על הנמכה מידית.

בבסיסם של שיקולים אלה מונחת הדילמה של הצלת חיי היחיד, לעומת סיכונם האפשרי של חיי הרבים. חלק משיקולים אלה הם:

  • מזג אוויר קשה בנתיב.
  • ירידת כמות הדלק לעבר היעד מתחת למינימום.
  • איבוד זמן (הקטנת מהירות כדי לחסוך דלק, ירידת מהירות האוויר האמיתית, רוחות).
  • גבהיי בטחון באזורים גבוהים ואזורים אסורים לטיסה.
  • גורמים נוספים – הבנת עקרונות ה"אפקט המשולב" והמיומנויות הנדרשות כדי ליישמו, ייסעו בעת שישקלו את השימוש בו. בכל מקרה, על הקברניט לציית להמלצת רופא (אם נמצא במטוס) לבצע נחיתת חרום, כדי להציל חיים.

 

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 13:33

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה