מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

אחריות הקברניט ושיקוליו

מתוך מסגרת אחריותו של הקברניט לנוסעים ולצוות, נובעים שיקולים, הניצבים מול ההחלטה על הנמכה מידית.

בבסיסם של שיקולים אלה מונחת הדילמה של הצלת חיי היחיד, לעומת סיכונם האפשרי של חיי הרבים. חלק משיקולים אלה הם:

  • מזג אוויר קשה בנתיב.
  • ירידת כמות הדלק לעבר היעד מתחת למינימום.
  • איבוד זמן (הקטנת מהירות כדי לחסוך דלק, ירידת מהירות האוויר האמיתית, רוחות).
  • גבהיי בטחון באזורים גבוהים ואזורים אסורים לטיסה.
  • גורמים נוספים – הבנת עקרונות ה"אפקט המשולב" והמיומנויות הנדרשות כדי ליישמו, ייסעו בעת שישקלו את השימוש בו. בכל מקרה, על הקברניט לציית להמלצת רופא (אם נמצא במטוס) לבצע נחיתת חרום, כדי להציל חיים.

 

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 13:33

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 10 יולי 2019
התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
מס' הודעה: 1310 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 54-19, לתקרית שארעה בתאריך 1.7.2019, ל - BOEING 737-400 סימן רישום LZ-EBA, בשדה המראה - קלן, גרמניה (CGN/EDDK) בשדה הנחיתה - נתב"ג, ישראל (TLV/LLBG)
קרא עוד...התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
רביעי, 03 יולי 2019
פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
מס' הודעה: 1309 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 53-19 לתקרית שארעה בתאריך 29.6.2019, למצנח רחיפה ברכס נתניה
קרא עוד...פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
ראשון, 23 יוני 2019
פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
מס' הודעה: 1308 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 52-19, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 19/06/2019 למטוס כיבוי אש, אייר טרקטור, סימן רישום 4X-AFA, באזור ליפתא.
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה