מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

אחריות הקברניט ושיקוליו

מתוך מסגרת אחריותו של הקברניט לנוסעים ולצוות, נובעים שיקולים, הניצבים מול ההחלטה על הנמכה מידית.

בבסיסם של שיקולים אלה מונחת הדילמה של הצלת חיי היחיד, לעומת סיכונם האפשרי של חיי הרבים. חלק משיקולים אלה הם:

  • מזג אוויר קשה בנתיב.
  • ירידת כמות הדלק לעבר היעד מתחת למינימום.
  • איבוד זמן (הקטנת מהירות כדי לחסוך דלק, ירידת מהירות האוויר האמיתית, רוחות).
  • גבהיי בטחון באזורים גבוהים ואזורים אסורים לטיסה.
  • גורמים נוספים – הבנת עקרונות ה"אפקט המשולב" והמיומנויות הנדרשות כדי ליישמו, ייסעו בעת שישקלו את השימוש בו. בכל מקרה, על הקברניט לציית להמלצת רופא (אם נמצא במטוס) לבצע נחיתת חרום, כדי להציל חיים.

 

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 13:33

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה