מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

אחריות הקברניט ושיקוליו

מתוך מסגרת אחריותו של הקברניט לנוסעים ולצוות, נובעים שיקולים, הניצבים מול ההחלטה על הנמכה מידית.

בבסיסם של שיקולים אלה מונחת הדילמה של הצלת חיי היחיד, לעומת סיכונם האפשרי של חיי הרבים. חלק משיקולים אלה הם:

  • מזג אוויר קשה בנתיב.
  • ירידת כמות הדלק לעבר היעד מתחת למינימום.
  • איבוד זמן (הקטנת מהירות כדי לחסוך דלק, ירידת מהירות האוויר האמיתית, רוחות).
  • גבהיי בטחון באזורים גבוהים ואזורים אסורים לטיסה.
  • גורמים נוספים – הבנת עקרונות ה"אפקט המשולב" והמיומנויות הנדרשות כדי ליישמו, ייסעו בעת שישקלו את השימוש בו. בכל מקרה, על הקברניט לציית להמלצת רופא (אם נמצא במטוס) לבצע נחיתת חרום, כדי להציל חיים.

 

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 13:33

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
שני, 28 אוקטובר 2019
דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
מס' הודעה: 1320 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.10.2019, לאווירון זעיר מסוג סוואנה, מס' רישום 4X-HIY, במנחת עין ורד
קרא עוד...דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
שלישי, 01 אוקטובר 2019
אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
מס' הודעה: 1321 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 74-19, לתאונה שארעה בתאריך 21.10.2019 לאווירון זעיר מסוג AEROPRAKT 22LS מס' רישום 4X-HYL, במנחת עין ורד
קרא עוד...אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה