מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

השפעות על בטיחות טיסה

גורמים פיזיולוגיים המשפיעים על בטיחות טיסה
ההתפתחות המהירה של התעופה בעשורים האחרונים והכמות הגואה של משתמשים בטיסה כאמצעי תחבורה, עוררו מחקר נרחב על ההשפעות הפיזיולוגיות שיש לגובה על גוף האדם, על מנת להגדיר גבולות נסבלים ובטוחים של חשיפה לגובה, ולפתח את אמצעי ההגנה היעילים ביותר. בנושא זה, יובא תיאור קצר אחר התפתחויות טכנולוגיות, במערכות הדחוס בתא הנוסעים ובמערכות אספקת חמצן, שכל תכליתן לאפשר קיום חיים בסביבה עוינת
1 הקדמה לגורמים פיזיולוגיים המשפיעים על הטיסה
2 סביבת העבודה
3 פיזיקת האטמוספרה
4 חוסר חמצן (Hypoxia)
5 קרינה סולרית וקוסמית בגלקסיה
6 גז האוזון
7 מערכות הגנה
8 נפילת לחץ
9 לחצי האצה
10 אשליות חושים בעת טיסה
11 תקשורת
12 עומס העבודה של צוות האוויר והשפעותיו על הביצוע
13 הבוחן הרפואי ובטיחות הטיסה

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה