מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

השפעות על בטיחות טיסה

גורמים פיזיולוגיים המשפיעים על בטיחות טיסה
ההתפתחות המהירה של התעופה בעשורים האחרונים והכמות הגואה של משתמשים בטיסה כאמצעי תחבורה, עוררו מחקר נרחב על ההשפעות הפיזיולוגיות שיש לגובה על גוף האדם, על מנת להגדיר גבולות נסבלים ובטוחים של חשיפה לגובה, ולפתח את אמצעי ההגנה היעילים ביותר. בנושא זה, יובא תיאור קצר אחר התפתחויות טכנולוגיות, במערכות הדחוס בתא הנוסעים ובמערכות אספקת חמצן, שכל תכליתן לאפשר קיום חיים בסביבה עוינת
1 הקדמה לגורמים פיזיולוגיים המשפיעים על הטיסה
2 סביבת העבודה
3 פיזיקת האטמוספרה
4 חוסר חמצן (Hypoxia)
5 קרינה סולרית וקוסמית בגלקסיה
6 גז האוזון
7 מערכות הגנה
8 נפילת לחץ
9 לחצי האצה
10 אשליות חושים בעת טיסה
11 תקשורת
12 עומס העבודה של צוות האוויר והשפעותיו על הביצוע
13 הבוחן הרפואי ובטיחות הטיסה

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
שני, 28 אוקטובר 2019
דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
מס' הודעה: 1320 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.10.2019, לאווירון זעיר מסוג סוואנה, מס' רישום 4X-HIY, במנחת עין ורד
קרא עוד...דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
שלישי, 01 אוקטובר 2019
אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
מס' הודעה: 1321 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 74-19, לתאונה שארעה בתאריך 21.10.2019 לאווירון זעיר מסוג AEROPRAKT 22LS מס' רישום 4X-HYL, במנחת עין ורד
קרא עוד...אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה