מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

סביבת העבודה

כדי לאפשר הערכה טובה יותר של סביבת העבודה של טייסים, יש להכיר את דרך הפעלתם של תא הטייס ושל מגדל הפיקוח. תאי הטייס מתוכננים כך, שאיש צוות האוויר יוכל לפעול בצורה המיטבית לא רק בתנאים רגילים, אלא גם בתנאים של עומס עבודה מרבי.

איסוף המידע העיקרי מתבצע בצורה חזותית. לכן, יש להתחשב במגבלות הראיה של האדם באשר לחדות הראיה ולשטחי שדות הראיה ההיקפית, מול בעיות גישה למידע חזותי המוצג בתוך תא הטייס ומחוצה לו.

תפעולם של בקרים ומכשירי טיסה צריך להיות בסיסי ועליהם להיות בהישג יד של הצוות, כדי לאפשר לטייס ללמוד על דרך פעולתם ללא הפרעה (למידה חושית) ולהפעילם בצורה יעילה (גורם היעילות).

עומס העבודה של פקח הטיסה נתון לתנודות נרחבות ומגוונות. עומס זה תלוי בגורמים רבים ובכללם: כמות כלי הטיס שבפיקוחו, מורכבות נתיבי התנועה האווירית, מהירות המטוסים ותנועת מטוסים מורכבת, הכוללת כלי טיס אטיים ומהירים, נחיתות, המראות ותנועה בדרך.

חשוב לציין, כי דרושים זריזות ידיים ותיאום שרירי-עצבי לביצוע תפקידיהם של פקחי הטיסה. יתר על כן, על פקחי הטיסה להיות מסוגלים לחלק את תשומת לבם בין כמה מטלות בעת ובעונה אחת.

 

עודכן לאחרונה: חמישי, 26 אוגוסט 2010 16:24

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה