מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

סביבת העבודה

כדי לאפשר הערכה טובה יותר של סביבת העבודה של טייסים, יש להכיר את דרך הפעלתם של תא הטייס ושל מגדל הפיקוח. תאי הטייס מתוכננים כך, שאיש צוות האוויר יוכל לפעול בצורה המיטבית לא רק בתנאים רגילים, אלא גם בתנאים של עומס עבודה מרבי.

איסוף המידע העיקרי מתבצע בצורה חזותית. לכן, יש להתחשב במגבלות הראיה של האדם באשר לחדות הראיה ולשטחי שדות הראיה ההיקפית, מול בעיות גישה למידע חזותי המוצג בתוך תא הטייס ומחוצה לו.

תפעולם של בקרים ומכשירי טיסה צריך להיות בסיסי ועליהם להיות בהישג יד של הצוות, כדי לאפשר לטייס ללמוד על דרך פעולתם ללא הפרעה (למידה חושית) ולהפעילם בצורה יעילה (גורם היעילות).

עומס העבודה של פקח הטיסה נתון לתנודות נרחבות ומגוונות. עומס זה תלוי בגורמים רבים ובכללם: כמות כלי הטיס שבפיקוחו, מורכבות נתיבי התנועה האווירית, מהירות המטוסים ותנועת מטוסים מורכבת, הכוללת כלי טיס אטיים ומהירים, נחיתות, המראות ותנועה בדרך.

חשוב לציין, כי דרושים זריזות ידיים ותיאום שרירי-עצבי לביצוע תפקידיהם של פקחי הטיסה. יתר על כן, על פקחי הטיסה להיות מסוגלים לחלק את תשומת לבם בין כמה מטלות בעת ובעונה אחת.

 

עודכן לאחרונה: חמישי, 26 אוגוסט 2010 16:24

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה