מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

סביבת העבודה

כדי לאפשר הערכה טובה יותר של סביבת העבודה של טייסים, יש להכיר את דרך הפעלתם של תא הטייס ושל מגדל הפיקוח. תאי הטייס מתוכננים כך, שאיש צוות האוויר יוכל לפעול בצורה המיטבית לא רק בתנאים רגילים, אלא גם בתנאים של עומס עבודה מרבי.

איסוף המידע העיקרי מתבצע בצורה חזותית. לכן, יש להתחשב במגבלות הראיה של האדם באשר לחדות הראיה ולשטחי שדות הראיה ההיקפית, מול בעיות גישה למידע חזותי המוצג בתוך תא הטייס ומחוצה לו.

תפעולם של בקרים ומכשירי טיסה צריך להיות בסיסי ועליהם להיות בהישג יד של הצוות, כדי לאפשר לטייס ללמוד על דרך פעולתם ללא הפרעה (למידה חושית) ולהפעילם בצורה יעילה (גורם היעילות).

עומס העבודה של פקח הטיסה נתון לתנודות נרחבות ומגוונות. עומס זה תלוי בגורמים רבים ובכללם: כמות כלי הטיס שבפיקוחו, מורכבות נתיבי התנועה האווירית, מהירות המטוסים ותנועת מטוסים מורכבת, הכוללת כלי טיס אטיים ומהירים, נחיתות, המראות ותנועה בדרך.

חשוב לציין, כי דרושים זריזות ידיים ותיאום שרירי-עצבי לביצוע תפקידיהם של פקחי הטיסה. יתר על כן, על פקחי הטיסה להיות מסוגלים לחלק את תשומת לבם בין כמה מטלות בעת ובעונה אחת.

 

עודכן לאחרונה: חמישי, 26 אוגוסט 2010 16:24

 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה