מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

סביבת העבודה

כדי לאפשר הערכה טובה יותר של סביבת העבודה של טייסים, יש להכיר את דרך הפעלתם של תא הטייס ושל מגדל הפיקוח. תאי הטייס מתוכננים כך, שאיש צוות האוויר יוכל לפעול בצורה המיטבית לא רק בתנאים רגילים, אלא גם בתנאים של עומס עבודה מרבי.

איסוף המידע העיקרי מתבצע בצורה חזותית. לכן, יש להתחשב במגבלות הראיה של האדם באשר לחדות הראיה ולשטחי שדות הראיה ההיקפית, מול בעיות גישה למידע חזותי המוצג בתוך תא הטייס ומחוצה לו.

תפעולם של בקרים ומכשירי טיסה צריך להיות בסיסי ועליהם להיות בהישג יד של הצוות, כדי לאפשר לטייס ללמוד על דרך פעולתם ללא הפרעה (למידה חושית) ולהפעילם בצורה יעילה (גורם היעילות).

עומס העבודה של פקח הטיסה נתון לתנודות נרחבות ומגוונות. עומס זה תלוי בגורמים רבים ובכללם: כמות כלי הטיס שבפיקוחו, מורכבות נתיבי התנועה האווירית, מהירות המטוסים ותנועת מטוסים מורכבת, הכוללת כלי טיס אטיים ומהירים, נחיתות, המראות ותנועה בדרך.

חשוב לציין, כי דרושים זריזות ידיים ותיאום שרירי-עצבי לביצוע תפקידיהם של פקחי הטיסה. יתר על כן, על פקחי הטיסה להיות מסוגלים לחלק את תשומת לבם בין כמה מטלות בעת ובעונה אחת.

 

עודכן לאחרונה: חמישי, 26 אוגוסט 2010 16:24

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 10 יולי 2019
התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
מס' הודעה: 1310 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 54-19, לתקרית שארעה בתאריך 1.7.2019, ל - BOEING 737-400 סימן רישום LZ-EBA, בשדה המראה - קלן, גרמניה (CGN/EDDK) בשדה הנחיתה - נתב"ג, ישראל (TLV/LLBG)
קרא עוד...התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
רביעי, 03 יולי 2019
פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
מס' הודעה: 1309 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 53-19 לתקרית שארעה בתאריך 29.6.2019, למצנח רחיפה ברכס נתניה
קרא עוד...פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
ראשון, 23 יוני 2019
פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
מס' הודעה: 1308 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 52-19, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 19/06/2019 למטוס כיבוי אש, אייר טרקטור, סימן רישום 4X-AFA, באזור ליפתא.
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה