מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

קרינה סולרית וקוסמית בגלקסיה

מחקרים רבים עוסקים בסכנות הפוטנציאליות של קרינה קוסמית (CR) העלולות לפגוע בצוותי האוויר, במיוחד במטוסי נוסעים על-קוליים (SST). אולם, יש לשים לב להבדלים, מנקודת מבט מעשית, בין הבעיות שמתעוררות מקרינה בעלת מקור גלקטי (GR) ובין זו שמקורה סולרי (SR), אשר יחדיו מהווים את ה-CR.

בגלל הקרינה הגלקטית המגיעה בגובה טיסה רב מאוד לרמת הקרינה הנורמאלית, ישנם יחסי זמן/זרימה והרכב יציבים יחסית, אשר ניתנים לחיזוי על ידי טכניקות קיימות. מדידות מראות, כי באזורים הקרובים לקטבים המנה הכוללת המרבית לגוף בגובה 19,800 מטר (65,000 רגל) - גובה המתקרב לגובה הטיסה של מטוסי ה- SST - הוא כ-1.3 מילירם לשעה. אפשר להשוות זאת ל-100 מילירם בקירוב של שיקוף חזה בקרני רנטגן. בגלל זמן הטיסה המופחת, המנה עבור יחידת זמן של מרחק טיסה היא בערך שווה לזו של מטוסי סילון על-קוליים חדישים, בהם נרשם 0.5 מילירם לשעה בטיסות בגובה 11,000 מטר (37,000 רגל) ובסביבות קווי רוחב 45 מעלות צפון (N).

לפיכך, לא מצפים ש-GR יהיה בצורה משמעותית מסוכן יותר לצוות האוויר ולנוסעים האחרים של המטוסים העל-קוליים. אפילו אם יוכפל מספר הקילומטרים שהמטוס עובר, לא יתייחסו להשפעות קרינת ה-GR כמסוכנות.


עודכן לאחרונה: שלישי, 31 אוגוסט 2010 11:16

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה