מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

לחצי האצה

האצות לפרקי זמן קצרים

מטוסים מודרניים מסוגלים לטוס במהירויות גבוהות מאוד. למהירות עצמה בטיסה ישרה ומאוזנת אין השפעה על גוף האדם; לעומת זאת, האצה, שנובעת משינויים במהירות ו/או בכיוון טיסה עלולה לגרום לתוצאות פיזיולוגיות ניכרות לצוות האוויר, כתלות בגורמים המפורטים להלן:

א. עוצמה, שיעור וכיוון של ההאצה;

ב. משך ההאצה;

ג. שטח היישום;

ד. הגנה.

האצות שהמשכן קצר יחסית, (בדרך כלל פחות משניה), מיוחסות למצבי טיסה בחתחות או למצבי חירום כמו נחיתות אונס. גורם ההגנה המכריע עבור האצות בפרקי זמן קצרים והאטות מהירות הוא קיום מערכות ריסון.

הצורך בשימוש ברתמות כתפיים לצוות האוויר תועד, ונלקחו בחשבון לא רק ההגנה בעת התרסקות, אלא גם האפשרות של אובדן כושר התפקוד בזמן מילוי התפקיד, שתוצאתו הפרעה ביכולת תפעול ההגאים.

עודכן לאחרונה: חמישי, 26 אוגוסט 2010 17:54

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
שני, 28 אוקטובר 2019
דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
מס' הודעה: 1320 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.10.2019, לאווירון זעיר מסוג סוואנה, מס' רישום 4X-HIY, במנחת עין ורד
קרא עוד...דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
שלישי, 01 אוקטובר 2019
אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
מס' הודעה: 1321 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 74-19, לתאונה שארעה בתאריך 21.10.2019 לאווירון זעיר מסוג AEROPRAKT 22LS מס' רישום 4X-HYL, במנחת עין ורד
קרא עוד...אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה