מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

לחצי האצה

האצות לפרקי זמן קצרים

מטוסים מודרניים מסוגלים לטוס במהירויות גבוהות מאוד. למהירות עצמה בטיסה ישרה ומאוזנת אין השפעה על גוף האדם; לעומת זאת, האצה, שנובעת משינויים במהירות ו/או בכיוון טיסה עלולה לגרום לתוצאות פיזיולוגיות ניכרות לצוות האוויר, כתלות בגורמים המפורטים להלן:

א. עוצמה, שיעור וכיוון של ההאצה;

ב. משך ההאצה;

ג. שטח היישום;

ד. הגנה.

האצות שהמשכן קצר יחסית, (בדרך כלל פחות משניה), מיוחסות למצבי טיסה בחתחות או למצבי חירום כמו נחיתות אונס. גורם ההגנה המכריע עבור האצות בפרקי זמן קצרים והאטות מהירות הוא קיום מערכות ריסון.

הצורך בשימוש ברתמות כתפיים לצוות האוויר תועד, ונלקחו בחשבון לא רק ההגנה בעת התרסקות, אלא גם האפשרות של אובדן כושר התפקוד בזמן מילוי התפקיד, שתוצאתו הפרעה ביכולת תפעול ההגאים.

עודכן לאחרונה: חמישי, 26 אוגוסט 2010 17:54

 

הודעות החוקר הראשי

שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
שני, 10 פברואר 2020
נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
מס' הודעה: 1327 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) הפסקת חקירה לתאונה שאירעה בתאריך 28/1/2020 לאז"מ דריפטר שרישומו 4X-HFQ, במנחת עין ורד.
קרא עוד...נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה