מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

הטיפול במאמץ

כבר בתחילת ההיסטוריה התעופה, הבחינו המדענים, כי העומסים הגופניים בטיסה עלולים להציב איום על בטיחות התעופה. מחקר אינטנסיבי בנושא הבטיחות גרם לפיתוח ציוד ותקנים שיועדו לקידום הנושא. בהתאם לעקרונות בריאים של הארגונומיה תוכננו הצגים והבקרות, כדי לספק אמצעים חשובים לשמירת מתח עבודה, ברמה שניתן לעמוד בו. סוגים חדשים של צגים יכולות להציג מידע בצורה יותר נגישה ועל ידי כך, להקטין את עומס העבודה, כגון תצוגה עילית ושפופרות קרן קטודית רב-תפקודיות,

אימון מתאים מקטין את עומס העבודה. למפעיל מאומן תהיה בעת ביצוע מטלה מסויימת רמה נמוכה יותר של עומס בעבודה, מאשר עמיתיו שאינם מאומנים באותה מטלה. בחירה מתאימה של כוח האדם היא אמצעי נוסף להבטיח, כי דרישות המטלה לא יהיו חורגות מכושרו של המפעיל.

למרות זאת, גם עם אמצעי ההגנה האלה, עדיין מתרחשים אירועים, בגלל חוסר האפשרות של האדם, להתאים עצמו, באופן מלא, לסביבה התעופתית ולגורמי הלחץ שלה.

הצעד הראשון בהקטנת הלחץ הוא לזהות, מתי אדם מסוים מתקרב למגבלת הלחץ הנורמאלי שלו. זיהוי זה מבוסס על הערכה אישית , אישיותו וכושרו של כל אדם. לפיכך, כשמגדירים את הכושר לטוס, חייבים להתייחס גם לחלק הפסיכולוגי של ההרגשה טובה, בנוסף לכושר הגופני.

היות ואימון טיסה כולל גם אימון עצמי ורצון עז להשלים את המשימה, עלול להיות קשה לזהות ולהכיר שאדם מסוים עלול להתקרב למגבלותיו.

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה