מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

הטיפול במאמץ

כבר בתחילת ההיסטוריה התעופה, הבחינו המדענים, כי העומסים הגופניים בטיסה עלולים להציב איום על בטיחות התעופה. מחקר אינטנסיבי בנושא הבטיחות גרם לפיתוח ציוד ותקנים שיועדו לקידום הנושא. בהתאם לעקרונות בריאים של הארגונומיה תוכננו הצגים והבקרות, כדי לספק אמצעים חשובים לשמירת מתח עבודה, ברמה שניתן לעמוד בו. סוגים חדשים של צגים יכולות להציג מידע בצורה יותר נגישה ועל ידי כך, להקטין את עומס העבודה, כגון תצוגה עילית ושפופרות קרן קטודית רב-תפקודיות,

אימון מתאים מקטין את עומס העבודה. למפעיל מאומן תהיה בעת ביצוע מטלה מסויימת רמה נמוכה יותר של עומס בעבודה, מאשר עמיתיו שאינם מאומנים באותה מטלה. בחירה מתאימה של כוח האדם היא אמצעי נוסף להבטיח, כי דרישות המטלה לא יהיו חורגות מכושרו של המפעיל.

למרות זאת, גם עם אמצעי ההגנה האלה, עדיין מתרחשים אירועים, בגלל חוסר האפשרות של האדם, להתאים עצמו, באופן מלא, לסביבה התעופתית ולגורמי הלחץ שלה.

הצעד הראשון בהקטנת הלחץ הוא לזהות, מתי אדם מסוים מתקרב למגבלת הלחץ הנורמאלי שלו. זיהוי זה מבוסס על הערכה אישית , אישיותו וכושרו של כל אדם. לפיכך, כשמגדירים את הכושר לטוס, חייבים להתייחס גם לחלק הפסיכולוגי של ההרגשה טובה, בנוסף לכושר הגופני.

היות ואימון טיסה כולל גם אימון עצמי ורצון עז להשלים את המשימה, עלול להיות קשה לזהות ולהכיר שאדם מסוים עלול להתקרב למגבלותיו.

 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה