מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

סיכום הצד האפל של טיסת לילה

טיסת כט"ר בלילה עשויה להיות חוויה נעימה, אבל הסכנות בברור גדולות יותר. טייס שנספה בתאונת המראה אופיינית בלילה חשוך, טען לפני כן, כי עבורו הטיסה בלילה אינה שונה מטיסה ביום. ובכן, ישנו הבדל אחד והוא – שבלילה לא רואים דבר! לכן, מודעות לסכנות הקשורות עם כל שלב של טיסת כט"ר בלילה תסייע להימנע מלהפוך עוד אנשי צוות או נוסעים למספר בסטטיסטיקה. חשוב לזכור, כי האשליה בהגדרתה מוליכה אותנו שולל, כך שאסור לסמוך על רק על החושים, אלא לנצל אמצעים אחרים כדי לראות.

אם לטייס אין הגדר מכשירים, כדאי שילמד כמה שיעורי טיסת מכשירים וישמור בכך על רמה מקצועית מסויימת בטיסת מכשירים. אם לטייס יש הגדר מכשירים עליו לנצל אותו. זוהי ההגנה הטובה ביותר שיש לטייס נגד הסכנות האורבות בטיסת לילה.

מומלץ להתעדכן ברשות התעופה האזרחית אודות הפרסומים האחרונים העוסקים בבטיחות טיסות כט"ר לילה.


בתרשים: השוואה בין מסלול הגישה של טייסים, המבוצע בפועל בגישת ראיה בלילה, לעומת הגבהים הרצויים לזווית הגלישה הנכונה. הגובה הוא בערכים של אלפי רגל. המרחק ממסלול הנחיתה הוא במיילים.

עודכן לאחרונה: שלישי, 31 אוגוסט 2010 11:55

 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה