מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

השכמה

העייפות בתא הטייס היא נושא רציני, עובדה שהודגשה על ידי קנס בסכום של 285,000 דולר, שהוטל על ידי מנהל התעופה האמריקני (FAA) על חברת אמריקן אירליינס, על כך שעברה על תקנות שמירת זמני השינה וטיסה. בהתחשב בכל המשאבים שאנו משקיעים בבטיחות, כמו – ציוד אלקטרוני מתוחכם למניעת היתקלות בקרקע, לאיתור מפגעי מזג אוויר, לזיהוי מטוסים אחרים, ציוד תקשורת וניווט מהמילה האחרונה, תחזוקה מהמעלה הראשונה, ואימון טייסים ראשוני ושגרתי, מבוסס דמייני טיסה (סימולטורים) – הרי זה יהיה רק טיפשי מצד חברת התעופה להושיב טייס עייף מאחורי ההגאים של מטוס, השווה מיליונים רבים. אבל חשוב לא פחות, הטייסים חייבים להבין את הסיכון שהם נוטלים כאשר הם מחליקים אל המושב ההטסה כשהם עייפים.

העייפות מאיימת עלינו מתוך הצל של נפשנו ומנשלת אותנו מבהירות מחשבתנו ברגעים שאנו פחות מוכנים לכך. התבניות המטרידות בשינה שלנו יצופו במהרה כתבניות בטיחות מטרידות בתא הטייס. אנו חייבים זאת לעצמנו ולנוסעינו, על מנת להקטין את השפעתו של האויב הבלתי נראה – העייפות.


 

עודכן לאחרונה: שלישי, 31 אוגוסט 2010 11:32

 

הודעות החוקר הראשי

שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
שני, 10 פברואר 2020
נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
מס' הודעה: 1327 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) הפסקת חקירה לתאונה שאירעה בתאריך 28/1/2020 לאז"מ דריפטר שרישומו 4X-HFQ, במנחת עין ורד.
קרא עוד...נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה