מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

גילאי פרישה של טייסים

תרגום מאמר מהעיתונות (תורגם ע"י עמרי טלמון)

פורט וורת', טקסס, 18 ליולי 2006 – APA, אגודת הטייסים המייצגת את 13 אלף טייסי חברת "אמריקן איירליינס", אישרה את תמיכתה בהמשך חיובם של הטייסים המסחריים של ארה"ב לפרוש לגמלאות בגיל 60.

הקונגרס דן בחקיקה שתעלה את גיל הפרישה, והטייסים, משני צידי המתרס הציגו את עמדתם בגבעת הקפיטול.

"מאז שמינהל התעופה הפדראלי קבע ב-1959 את 60 כגיל הפרישה, לא ארעה אף תאונה של מוביל אווירי, שניתן ליחסה להשפעות של הזדקנות – בין אם פתאומיות או הדרגתיות, בכל הקשור לבריאות ויכולות הטייסים", אמר קברניט ראלף האנטר, נשיא APA. "קשה לתאר, מדוע הקונגרס יכול בכלל לחשוב על עריכת ניסיונות לגבי מדיניות כה מוצלחת, במיוחד בהתחשב בתוצאות לגבי בטיחות הציבור".

האנטר ציין, שאפליה מטעמי גיל ושיקולים כלכליים, הם ההצדקות הנשמעות ביותר מצד אלו התומכים בהעלאת גיל הפרישה.

קברניט האנטר המשיך ואמר: "בית המשפט לערעורים של ארה"ב קבע בשנת 1997 שהגיל הוא מבחן תעסוקתי 'בונה פידה' (שנעשה בתום לב) לטייסים מסחריים, בשל דרישות הבטיחות של המקצוע, ובית המשפט העליון אישר קביעה זו מאוחר יותר. באשר לשינוי המדיניות בגלל סיבות כלכליות – בעקרון, כדי לאפשר לעבוד יותר שנים – יש לתת תמיד עדיפות לבטיחות הציבור על פני שיקולים כלכליים. כאן המקום להזכיר, שמינהל התעופה הפדראלי עצמו אינו תומך בשינוי תקנת הגיל".

מאחר שהמאמר מתייחס לעמדתם של איגודי טייסים אחרים, מובא ציטוט מדבריו של קברניט האנטר: "למרות ההתקדמות העצומה בטכנולוגיה הרפואית, אין עדיין דרך מוחלטת לקבוע אילו טייסים מעל גיל 60 יהיו בטוחים לטיסה. למה אם כך ליטול את הסיכון?"

עודכן לאחרונה: שלישי, 31 אוגוסט 2010 12:28

 

הודעות החוקר הראשי

שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
שני, 10 פברואר 2020
נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
מס' הודעה: 1327 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) הפסקת חקירה לתאונה שאירעה בתאריך 28/1/2020 לאז"מ דריפטר שרישומו 4X-HFQ, במנחת עין ורד.
קרא עוד...נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה