מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי

השפעת כלי הטיס

הימצאותו של הטייס בטיסת יחיד, עלולה לגרום לו להיקלע למצב קשה שבו אין לו עם מי להחליף מידע, לבדוק עצמו, או לעביר את השליטה בהגאים במידת הצורך. יש לזכור שאפשרות כזו קיימת גם במקרה של צוות, כאשר כולו נכנס למצב של אובדן התמצאות. אך, הסיכוי לכך קטן יותר.

כלי טיס המצויד במערכת טייס אוטומטי, מאפשר לטייס לשמור על טיסה בטוחה כאשר הוא מאבד התמצאות, וכן להתגבר על התחושה המוטעות, מבלי לסכן את הטיסה על ידי ביצוע פעולות לא נכונות. העדר מערכת טייס אוטומטי או הימצאות המערכת בתקלה, יכולים לתרום לאובדן התמצאות.

כלי טיס עם כנף סובבת פחות יציבים מאשר כלי טיס עם כנף קבועה, למרות זאת, מערכות טייס אוטומטי מותקנות פחות במסוקים.

ככלל, המכשירים בכלי הטיס אינם "סובלים" מאובדן התמצאות. תרומתם האפשרית לאובדן התמצאות של הטייס, יכולה להתקיים, רק כאשר הם אינם פועלים בצורה תקינה. על נתוני המכשירים להיות ברורים ולא שנויים במחלוקת, מבלי לגרום לבלבול ולעומס על הטייס. המכשירים אמורים לספק לטייס אמצעי ברור וזמין לזיהוי מיקומו, ובעת שהוא נקלע למצבי עומס, יוכל הטייס לדעת בכל רגע נתון, מה מבצע כלי הטיס.

 

עודכן לאחרונה: שלישי, 31 אוגוסט 2010 11:22

 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה