מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהלקט - בטיחות טיסה
לקט - פרסומים בנושא בטיחות טיסה יוצא לאור ע"י רשות שדות התעופה בישראל ומשרד התחבורה - החוקר הראשי לתאונות ותקריות כלי טיס.

לקט מספר 39

  • התאונה המרכזית: שנית, על מצדה לא ייפול - תאונת מטוס צסנה באתר המצדה ב-7.4.06
  • שיקול דעת שאינו במקומו - תאונת צסנה 172, בשדה התעופה הרצליה, ב-4.7.06
  • על הסיכונים שבאחזקת יתר - בעקבות המאמר "סל"ד בלתי נשלט" בלקט מס' 36
  • תמונת הבטיחות בתעופה - שנת 2005
  • גורמי סיכון בתאונות התעופה הכללית
  • התקשורת - מרכיב חשוב בבטיחות הטיסה
  • האם לאפשר לטייס להיות בטל בשישים? הרהורים ומחשבות על גיל פרישה לטייסים
  • "קופסאות שחורות" - מערכות רישום אותות השמע בתא הטייס ונתוני טיסה
להורדת הלקט
 

לקט מספר 38

  • התאונה המרכזית: הילכו שניהם יחדיו - תאונת מטוס זלין 242L ב-12/7/05, ליד מושב הזורעים
  • מתי תאונת כלי טיס היא פשע? האם הענשה מונעת תאונות בעתיד?
  • פשוט, נשבר לו... תאונת מטוס קומנצ'י בטקסס (התפרקות באויר)
  • הצרות של נקודת "בצרה" - ארוע של חליפה קרובה בין מטוסים ב-22.5.05
  • שלושה ירוקים ואין נעילה - תאונת מטוס סנקה ב-6.9.05 בשדה דב
  • הסעה עיוורת מוליכה לגדר... תקרית למטוס צסנה 152 ב-9.1.06 בשדה דב
  • אוזנים להם ולא ישמעו... תקרית עם מוסר השכל בנושא Readback
  • האמנם "טוב מראה עיניים...?" אשליות אופטיות בטיסה
  • בטיחות מעל הכל - שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בתכנון ובניית מטוסים
להורדת הלקט
 

לקט מספר 37

  • התאונה המרכזית: מהירות השליטה תרתי משמע - תאונת מטוס פייפר "אצטק" 4X-AJM ב-19/11/04, ליד מושב אומץ
  • מישהו הפסיק את הזרם - סיפורה של תקלת חשמל כללית, ונחיתה ללא מדפים, ללא קשר ובהורדה ידנית של הגלגלים
  • קיצורי דרך מוליכים לפעמים למרחקים גדולים - על טייס אמריקני, שרצה להיות גם זקן וגם אמיץ, בניגוד לאמירה הידועה...
  • עינים להם ולא יראו... תקרית בנתב"ג בנושא Traffic Information
  • בטיחות בהדרכת טיסה - מבט לעומק של תאונות הדרכה. שימוש בבסיס הנתונים של קרן בטיחות הטיסה של AOPA
  • הקשיבו היטב! בלבול באות הקריאה הוליך לתאונה קטלנית
  • גישה לנפילה - תאונת "גולפסטרים 3" במרץ 2001 ליד אספן, קולורדו
להורדת הלקט
 

לקט מספר 36

  • התאונה המרכזית: מרפקים לא עוזרים תמיד (פייפר PA18)
  • הדרך לתאונה רצופה בתאונות משמעת (דריפטר)
  • חדשות וחידושים
  • סל"ד בלתי נשלט (צסנה 402B)
  • פעם למעלה ופעם למטה (צסנה 172)
  • הרהורים בנושא התנהגות פקחי טיסה
  • מצבי טיסה קיצוניים (Boeing 737, Airbus A300)
להורדת הלקט
 
<< התחלה < קודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סיום >>

דף 1 מתוך 10

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה