מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

לקט מספר 37

  • התאונה המרכזית: מהירות השליטה תרתי משמע - תאונת מטוס פייפר "אצטק" 4X-AJM ב-19/11/04, ליד מושב אומץ
  • מישהו הפסיק את הזרם - סיפורה של תקלת חשמל כללית, ונחיתה ללא מדפים, ללא קשר ובהורדה ידנית של הגלגלים
  • קיצורי דרך מוליכים לפעמים למרחקים גדולים - על טייס אמריקני, שרצה להיות גם זקן וגם אמיץ, בניגוד לאמירה הידועה...
  • עינים להם ולא יראו... תקרית בנתב"ג בנושא Traffic Information
  • בטיחות בהדרכת טיסה - מבט לעומק של תאונות הדרכה. שימוש בבסיס הנתונים של קרן בטיחות הטיסה של AOPA
  • הקשיבו היטב! בלבול באות הקריאה הוליך לתאונה קטלנית
  • גישה לנפילה - תאונת "גולפסטרים 3" במרץ 2001 ליד אספן, קולורדו
להורדת הלקט
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 16 ינואר 2019
אובדן שליטה, פגיעה בקו מתח ושריפה (71-18)
מס' הודעה: 1293 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר מפעיל) 71-18, לתאונה שארעה בתאריך 19.7.2018 לרחפן (רב להב), סימן רישום 4X-UOK בנווה ימין
קרא עוד...אובדן שליטה, פגיעה בקו מתח ושריפה (71-18)
חמישי, 10 ינואר 2019
פגיעה בחוטי חשמל במהלך ריסוס (120-18)
מס' הודעה: 1292 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 120-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 18/11/2018 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AFB מזרחית למדרשת רופין
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך ריסוס (120-18)
רביעי, 02 ינואר 2019
הרכבה הפוכה של מקזז הגלגול (123-18)
מס' הודעה: 1291 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 123-18, לתקרית שאירעה בתאריך 29/11/2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802, שרישומו 4X-AFV במנחת מגידו
קרא עוד...הרכבה הפוכה של מקזז הגלגול (123-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה