מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

לקט מספר 37

  • התאונה המרכזית: מהירות השליטה תרתי משמע - תאונת מטוס פייפר "אצטק" 4X-AJM ב-19/11/04, ליד מושב אומץ
  • מישהו הפסיק את הזרם - סיפורה של תקלת חשמל כללית, ונחיתה ללא מדפים, ללא קשר ובהורדה ידנית של הגלגלים
  • קיצורי דרך מוליכים לפעמים למרחקים גדולים - על טייס אמריקני, שרצה להיות גם זקן וגם אמיץ, בניגוד לאמירה הידועה...
  • עינים להם ולא יראו... תקרית בנתב"ג בנושא Traffic Information
  • בטיחות בהדרכת טיסה - מבט לעומק של תאונות הדרכה. שימוש בבסיס הנתונים של קרן בטיחות הטיסה של AOPA
  • הקשיבו היטב! בלבול באות הקריאה הוליך לתאונה קטלנית
  • גישה לנפילה - תאונת "גולפסטרים 3" במרץ 2001 ליד אספן, קולורדו
להורדת הלקט
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה