מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהלקט - בטיחות טיסה
לקט - פרסומים בנושא בטיחות טיסה יוצא לאור ע"י רשות שדות התעופה בישראל ומשרד התחבורה - החוקר הראשי לתאונות ותקריות כלי טיס.

לקט מספר 15

  • התאונה המרכזית: גמר בחוץ (Twin Otter)
  • האם אתה בכושר
  • מפתח לבטיחות בנתיבי האויר בעתיד
  • מן הפח אל הפחת (B727)
  • הזדקנות מטוסים (B737, DC-10)
  • עם הראש בקיר (B737)
  • אלכוהול וטיסה - שילוב קטלני
  • חדשות וחידושים בתעופה
  • מערכת ניטור רעש ומעקב נתיב
  • תאונת מטוס צסנה 150
  • הגורם האנושי
  • מכ"ם גילוי גזירת רוח בגזרה קדמית
  • מבט ממבט הציפור – מתי הופך אווז לפיל?
להורדת הלקט
 

לקט מספר 14

  • התאונה המרכזית: תאונת דאון "אוסטריה" (20.4.89)
  • תקשורת אויר קרקע (בואינג 747, טריסטאר, AB-300)
  • תקרית עם מוסר השכל
  • סיכום תאונות ותקריות 1996
  • אבוד בעננים (צ'רוקי, צסנה 208)
  • מערכת EGPWS (בואינג 737, 757)
  • על מכשירים, על ראיה ועל טייסים (מוני)
  • בטיחות בדרך דרומה
  • סיכוני פגיע בחוטי חשמל
  • עייפות ותפקוד צוותי אויר
  • מבט ממעוף הציפור
  • חדשות וחידושים בתעופה
  • כמעט נחיתת אונס למטוסו של הנשיא
להורדת הלקט
 

לקט מספר 13

  • התאונה המרכזית: סוף נחיתה במחשבה תחילה (ווסטוינד)
  • מהירות חריגה בגישה לנחיתה (מוני, צסנה 172)
  • קטלינה קטלנית (9.5.85)
  • מבט ממעוף הציפור (בואינג 747, איירבאס, הרקולס C-130)
  • תרחיש דינמי ללא לחץ סטטי (2.10.96, בואינג 757)
  • פורום לבטיחות טיסה
  • יש לו תקנה
  • היסודות החיוניים של בטיחות טיסה (MD-80 16.8.87, DC-8 5.7.70)
  • קול קורא ממעמקים
  • טיסה חופשית - חשיבה חדשנית לעתיד
  • תקרית עם מוסר השכל
  • חשיבותו של ה"קליק" (צסנה 310)
  • הגורם האנושי
להורדת הלקט
 

לקט מספר 12

  • התאונה המרכזית: תאונת מטוס צ'רוקי-6 (20.9.95)
  • אילוף על טייגר
  • מה הרעש...!
  • נזקי ברקים (הרקולס C130)
  • עם הגב אל הרוח (SA-226, BAE-146)
  • כשההנהלה מתערבת (צסנה 310)
  • למרות שזאת לא היתה תאונה (צסנה 172)
  • גמר מסלול עקב הפסקת המראה (2.3.94, MD-82)
  • חסכו בורג – איבדו את כל המטוס (אנטונוב 28)
  • מבט ממעוף הציפור (מטוס קל, F14, Bell 206)
  • בקרה על הפרדות אורכיות
  • יש לו תקנה
  • הגורם האנושי
  • תקרית עם מוסר השכל (בואינג 737, איירבאס)
  • מכתבים למערכת
להורדת הלקט
 
<< התחלה < קודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סיום >>

דף 7 מתוך 10

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה