מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהלקט - בטיחות טיסה
לקט - פרסומים בנושא בטיחות טיסה יוצא לאור ע"י רשות שדות התעופה בישראל ומשרד התחבורה - החוקר הראשי לתאונות ותקריות כלי טיס.

לקט מספר 3

  • ראיון עם מנכ"ל רש"ת - מוטי דבי
  • התאונה המרכזית: תאונת מטוס ראלי Ralley 18/5/1990 - 4x-AJY
  • "מערכת ה- TCAS תחת אש צולבת"
  • אסון אמסטרדם (4/10/1992, בואינג 747 BOEING)
  • מה קרה לגובה מעל ה"LL"
  • פינת המשפטן
  • תקרית עם מוסר השכל, (מטוס קל, ערבה, ARAVA)
  • מניעת תאונות גורמי אנוש ע"י זיהוי "שרשרת טעויות" (ינואר 82', בפוטומק, בואינג 737, BOEING, "אייר פלורידה")
  • ILS, MLS, GPS – מי יזכה בבכורה
  • שינויים בקודים המטאורולוגיים התעופתיים
  • כמה מילים על בקרת דרום
להורדת הלקט
 

לקט מספר 2

  • ראיון עם ראש מינהל התעופה האזרחית – מנחם שרון
  • התאונה המרכזית: והיה אם הלך מנוע (4/9/1992 פייפר אצטק בשדה דב)
  • תקרית עם מוסר השכל (דש-6 מטוס קל)
  • צמצום הפער - דרכי הכשרה חדשות לפקחי העתיד
  • יש לו תקנה
  • ומה אומרים לך הסימנים
  • פינת המשפטן (ביצ'קרפט בארון, פאנטום)
  • תפעול מטוס דו-מנועי על מנוע אחד
  • סוף מעשה במחשבה תחילה
  • לקט תקריות תעופה נבחרות מהתקופה האחרונה (עגור, הרקולס)
  • טייסי חברות תעופה מתים צעירים
  • קוראים כותבים (22/9/1991 צסנה 206 Cessna)
להורדת הלקט
 

לקט מספר 1

  • תקרית עם מוסר השכל
  • והגית בו יומם ולילה (19/7/1991 ,22/9/1991 צסנה 206 Cessna Beachcraft)
  • התאונה המרכזית: תאונת "אל-על" באמסטרדם בתאריך 16.4.91 (בואינג 747 דגם 258F)
  • ככה זה היה (צסנה 182 Cessna)
  • סכנה רטוב שעור בהידרודינמיקה
  • ומה אם זו סופת רעמים? ( P-3C Orion)
  • פינת המשפטן
  • מעבר ל"מוד" חורף
  • יש לו תקנה
  • ענני C.B
להורדת הלקט
 
<< התחלה < קודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סיום >>

דף 10 מתוך 10

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה