מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2014

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2014

בשנת העבודה 2014 דווח למשרד החוקר הראשי על 1,884 אירועי בטיחות באמצעות 2,018 דיווחים כתובים. יצוין כי עקב טעות בחיל האוויר, לא דווח לחוקר הראשי, משך תקופה ארוכה, על אירועי בטיחות שהם היו עדים להם – מצב זה תוקן בשנת 2015. מתוך ניתוח האירועים שדווחו על ידי הגורמים האחרים, ניתן לקבוע שחלה ירידה במספר התאונות והתקריות החמורות.
הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת, השינויים במספר שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפים.
עלייה משמעותית, במספר התאונות והתקריות החמורות, התרחשה במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס שאינם רשומים, קרי, מצנחי רחיפה למיניהם וגלשונים.

בשנת 2014 פתח החוקר הראשי בחקירתם או בירורם של 144 אירועים, עפ"י החלוקה:

34 תאונות.
63 תקריות חמורות.
41 תקריות אחרות.
6   תאונות שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל.


להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: חמישי, 06 אוגוסט 2015 09:09

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 14 אפריל 2019
כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
מס' הודעה: 1299 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 27-19, לתאונה שאירעה בתאריך 11/04/2019 לאז"מ מסוג טקסן, סימן רישום 4X-HYN, במנחת ראשל"צ.
קרא עוד...כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
חמישי, 28 מרץ 2019
התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
מס' הודעה: 1298 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 24-19, לתקרית שאירעה בתאריך 24/03/2019 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AWS, באזור חפציבה.
קרא עוד...התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה