מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2016

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2016

בשנת העבודה 2016 נפתחו 99 שורות לחקירת אירועי בטיחות.  מתוך ניתוח האירועים שדווחו על ידי הגורמים האחרים, ניתן לקבוע שחלה עלייה במספר התאונות וירידה במספר התקריות החמורות.
הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת, השינויים במספר שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפים.
בשנה זו חלה עלייה במספר תאונות בתעופה הכללית ביחס לשנה שקדמה לה. כמו כן חלה עלייה במספר התאונות והתקריות החמורות, שהתרחשו במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס מסוג אז"מ, בעוד שקיימת ירידה בדיווח על תאונות ותקריות של התעופה הספורטיבית האחרת.

בשנת 2016 פתח החוקר הראשי בחקירתם או בירורם של 99 אירועים, עפ"י החלוקה:

48 תאונות.
20 תקריות חמורות.
28 תקריות אחרות.
3   תאונות שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל.


להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: חמישי, 18 מאי 2017 10:10

 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 09 אוקטובר 2018
נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
מס' הודעה: 1273 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר מפעיל) 99-18. בתאריך 27.9.2018, ארעה תאונה לדאון מסוג PW-5 סימן רישום 4X-GAM, במנחת מגידו.
קרא עוד...נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
מס' הודעה: 1272 | מידע על אירועי בטיחות - עדכון 1 (הודעת עדכון מטעם החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18 בתאריכים 15-16.6.2018 ו - 22-23.6.2018, אירעו תקריות לאז"מ מסוג בריסטל.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
מס' הודעה: 1271 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 96-18, לתאונה שאירעה בתאריך 17/09/2018 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, באזור כוכב הירדן.
קרא עוד...פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה