מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2016

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2016

בשנת העבודה 2016 נפתחו 99 שורות לחקירת אירועי בטיחות.  מתוך ניתוח האירועים שדווחו על ידי הגורמים האחרים, ניתן לקבוע שחלה עלייה במספר התאונות וירידה במספר התקריות החמורות.
הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת, השינויים במספר שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפים.
בשנה זו חלה עלייה במספר תאונות בתעופה הכללית ביחס לשנה שקדמה לה. כמו כן חלה עלייה במספר התאונות והתקריות החמורות, שהתרחשו במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס מסוג אז"מ, בעוד שקיימת ירידה בדיווח על תאונות ותקריות של התעופה הספורטיבית האחרת.

בשנת 2016 פתח החוקר הראשי בחקירתם או בירורם של 99 אירועים, עפ"י החלוקה:

48 תאונות.
20 תקריות חמורות.
28 תקריות אחרות.
3   תאונות שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל.


להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: חמישי, 18 מאי 2017 10:10

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 14 אפריל 2019
כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
מס' הודעה: 1299 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 27-19, לתאונה שאירעה בתאריך 11/04/2019 לאז"מ מסוג טקסן, סימן רישום 4X-HYN, במנחת ראשל"צ.
קרא עוד...כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
חמישי, 28 מרץ 2019
התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
מס' הודעה: 1298 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 24-19, לתקרית שאירעה בתאריך 24/03/2019 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AWS, באזור חפציבה.
קרא עוד...התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה