מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2016

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2016

בשנת העבודה 2016 נפתחו 99 שורות לחקירת אירועי בטיחות.  מתוך ניתוח האירועים שדווחו על ידי הגורמים האחרים, ניתן לקבוע שחלה עלייה במספר התאונות וירידה במספר התקריות החמורות.
הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת, השינויים במספר שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפים.
בשנה זו חלה עלייה במספר תאונות בתעופה הכללית ביחס לשנה שקדמה לה. כמו כן חלה עלייה במספר התאונות והתקריות החמורות, שהתרחשו במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס מסוג אז"מ, בעוד שקיימת ירידה בדיווח על תאונות ותקריות של התעופה הספורטיבית האחרת.

בשנת 2016 פתח החוקר הראשי בחקירתם או בירורם של 99 אירועים, עפ"י החלוקה:

48 תאונות.
20 תקריות חמורות.
28 תקריות אחרות.
3   תאונות שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל.


להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: חמישי, 18 מאי 2017 10:10

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה