מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2016

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2016

בשנת העבודה 2016 נפתחו 99 שורות לחקירת אירועי בטיחות.  מתוך ניתוח האירועים שדווחו על ידי הגורמים האחרים, ניתן לקבוע שחלה עלייה במספר התאונות וירידה במספר התקריות החמורות.
הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת, השינויים במספר שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפים.
בשנה זו חלה עלייה במספר תאונות בתעופה הכללית ביחס לשנה שקדמה לה. כמו כן חלה עלייה במספר התאונות והתקריות החמורות, שהתרחשו במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס מסוג אז"מ, בעוד שקיימת ירידה בדיווח על תאונות ותקריות של התעופה הספורטיבית האחרת.

בשנת 2016 פתח החוקר הראשי בחקירתם או בירורם של 99 אירועים, עפ"י החלוקה:

48 תאונות.
20 תקריות חמורות.
28 תקריות אחרות.
3   תאונות שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל.


להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: חמישי, 18 מאי 2017 10:10

 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה