מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2009

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2009

מאפיינים ומגמות עיקריות בבטיחות הטיסה בשנת 2009

  • בשנת 2009 דווחו לחוקר הראשי במשרד התחבורה 1,011 אירועי בטיחות, לעומת 954 אירועים שדווחו בשנה הקודמת
  • בשנת 2009 אירעו במדינת ישראל 35 תאונות כלי טיס, לעומת 33 תאונות שאירעו בשנה שקדמה לה
  • בתעופה המסחרית (הובלת נוסעים ומטען), אירעו 3 תאונות (כולן אינן קשורות לטיסה, מאחר שהתרחשו במהלך הכנת המטוס לטיסה או בסיומה), לעומת 0 תאונות בשנה הקודמת
  • בתעופה הכללית, חלה ירידה משמעותית במספר התאונות: 7 תאונות בשנת 2009 לעומת 10 תאונות בשנה שקדמה לה
  • בתעופה הספורטיבית חלה עלייה במספר התאונות: 23 לעומת 21 בשנה שקדמה לה
  • בדומה לשנה הקודמת גם בשנת 2009 אירוע שתי תאונות בתעופה החקלאית
  • גם השנה, כפי שהוצג בשנים האחרונות, שיעור התאונות במגזר התעופה הספורטיבית חורג בכל השוואה ביחס לתאונות התעופה הכללית
  • מספר הנפגעים בשנת 2009 עמד על 7 הרוגים ו- 16 פצועים, לעומת 9 הרוגים ו- 9 פצועים בשנת 2008
  • הממוצע הרב שנתי של נפגעים בתאונות כלי טיס בשנה:
    בשנות ה- 80  -   2 נספים ו- 2 פצועים.
    בשנות ה- 90  -   4 נספים ו- 6 פצועים.
  • בשנות ה- 2000  -  4 נספים ו - 9 פצועים
  • בשנת 2009 נמחו 6 כלי טיס, מספר דומה לשנה שקדמה
  • המדד המרכזי המקובל ברחבי העולם לבחינת בטיחות הטיסה, הנו שיעור התאונות ל- 100,000 שעות טיסה. בשנת 2009 היה שיעורו 15.7 לעומת 13.7 בשנת 2008
  • שיעור התאונות, ללא התייחסות לתעופה הספורטיבית, עמד בשנת 2009 על 5.6 לעומת 5.2 בשנת 2008
  • בשנת 2009 בוצעו במדינת ישראל 222,740 שעות טיסה לעומת 239,744 בשנה שקדמה לה
  • בשנת 2009 נפתחו במשרד החוקר הראשי 78 תיקי חקירה בחלוקה הבאה:
    35 תאונות, מהן שתיים שאירעו בחו"ל עם זיקה לישראל.
    32 תקריות חמורות, מהן שבע שאירעו בחו"ל עם זיקה לישראל.
    11 תקריות אחרות.

להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: רביעי, 22 יוני 2011 09:18

 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה