מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2010

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2010

מאפיינים ומגמות עיקריות בבטיחות הטיסה בשנת 2010

בשנת העבודה 2010 חלה עלייה משמעותית בכמות התאונות והתקריות החמורות שדווחו, לצד עלייה, בשיעור פחות יותר, בדיווח על אירועי בטיחות.
יודגש, כי הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת השינויים בכמות שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפות.
העלייה המשמעותית והדרמטית בכמות התאונות והתקריות החמורות התרחשה במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס שאינם רשומים, קרי, מצנחי רחיפה למיניהם וגלשונים.
מאפיין נוסף שראוי לציון הוא העלייה המשמעותית בכמות הפצועים בתאונות טיס למול הירידה בכמות ההרוגים (צריך לזכור כי מדובר במספרים קטנים).

בשנת העבודה 2010 פתח משרד החוקר הראשי 146 תיקי חקירה, או בדיקה, עפ"י החלוקה:

  • 52 תאונות (מתוכן 4 שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל)
  • 77 תקריות חמורות (מתוכן 7 שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל)
  • 17 תקריות אחרות
בשנת העבודה 2010 פורסמו 76  דוחות חקירה, לעומת 45 בשנת 2009.

החל משנת 2010 מיסד משרד החוקר הראשי שלוש רמות עיקריות לפרסום דוחות החקירה:

  • דוחות בדיקה בטיחותית - דוח קצר המבטא בדיקה ראשונית של אירוע בטיחותי, בד"כ ללא מסקנות או המלצות
  • דוח בירור נתונים - דוח חקירה/בדיקה המתמקד בד"כ בתחום מסוים אחד שנמצא בו ליקוי או שיעור שראוי שייבחן ויילמד
  • דוח חקירה בטיחותית - דוח חקירה מלאה בתחומים שנמצאו רלוונטיים להתרחשות האירוע הבטיחותי

להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: שני, 05 ספטמבר 2011 15:12

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 14 אפריל 2019
כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
מס' הודעה: 1299 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 27-19, לתאונה שאירעה בתאריך 11/04/2019 לאז"מ מסוג טקסן, סימן רישום 4X-HYN, במנחת ראשל"צ.
קרא עוד...כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
חמישי, 28 מרץ 2019
התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
מס' הודעה: 1298 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 24-19, לתקרית שאירעה בתאריך 24/03/2019 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AWS, באזור חפציבה.
קרא עוד...התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה