מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2010

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2010

מאפיינים ומגמות עיקריות בבטיחות הטיסה בשנת 2010

בשנת העבודה 2010 חלה עלייה משמעותית בכמות התאונות והתקריות החמורות שדווחו, לצד עלייה, בשיעור פחות יותר, בדיווח על אירועי בטיחות.
יודגש, כי הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת השינויים בכמות שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפות.
העלייה המשמעותית והדרמטית בכמות התאונות והתקריות החמורות התרחשה במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס שאינם רשומים, קרי, מצנחי רחיפה למיניהם וגלשונים.
מאפיין נוסף שראוי לציון הוא העלייה המשמעותית בכמות הפצועים בתאונות טיס למול הירידה בכמות ההרוגים (צריך לזכור כי מדובר במספרים קטנים).

בשנת העבודה 2010 פתח משרד החוקר הראשי 146 תיקי חקירה, או בדיקה, עפ"י החלוקה:

  • 52 תאונות (מתוכן 4 שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל)
  • 77 תקריות חמורות (מתוכן 7 שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל)
  • 17 תקריות אחרות
בשנת העבודה 2010 פורסמו 76  דוחות חקירה, לעומת 45 בשנת 2009.

החל משנת 2010 מיסד משרד החוקר הראשי שלוש רמות עיקריות לפרסום דוחות החקירה:

  • דוחות בדיקה בטיחותית - דוח קצר המבטא בדיקה ראשונית של אירוע בטיחותי, בד"כ ללא מסקנות או המלצות
  • דוח בירור נתונים - דוח חקירה/בדיקה המתמקד בד"כ בתחום מסוים אחד שנמצא בו ליקוי או שיעור שראוי שייבחן ויילמד
  • דוח חקירה בטיחותית - דוח חקירה מלאה בתחומים שנמצאו רלוונטיים להתרחשות האירוע הבטיחותי

להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: שני, 05 ספטמבר 2011 15:12

 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה