מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסהסיכום בטיחותסיכום בטיחות - שנת עבודה 2010

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2010

מאפיינים ומגמות עיקריות בבטיחות הטיסה בשנת 2010

בשנת העבודה 2010 חלה עלייה משמעותית בכמות התאונות והתקריות החמורות שדווחו, לצד עלייה, בשיעור פחות יותר, בדיווח על אירועי בטיחות.
יודגש, כי הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת השינויים בכמות שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפות.
העלייה המשמעותית והדרמטית בכמות התאונות והתקריות החמורות התרחשה במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס שאינם רשומים, קרי, מצנחי רחיפה למיניהם וגלשונים.
מאפיין נוסף שראוי לציון הוא העלייה המשמעותית בכמות הפצועים בתאונות טיס למול הירידה בכמות ההרוגים (צריך לזכור כי מדובר במספרים קטנים).

בשנת העבודה 2010 פתח משרד החוקר הראשי 146 תיקי חקירה, או בדיקה, עפ"י החלוקה:

  • 52 תאונות (מתוכן 4 שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל)
  • 77 תקריות חמורות (מתוכן 7 שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל)
  • 17 תקריות אחרות
בשנת העבודה 2010 פורסמו 76  דוחות חקירה, לעומת 45 בשנת 2009.

החל משנת 2010 מיסד משרד החוקר הראשי שלוש רמות עיקריות לפרסום דוחות החקירה:

  • דוחות בדיקה בטיחותית - דוח קצר המבטא בדיקה ראשונית של אירוע בטיחותי, בד"כ ללא מסקנות או המלצות
  • דוח בירור נתונים - דוח חקירה/בדיקה המתמקד בד"כ בתחום מסוים אחד שנמצא בו ליקוי או שיעור שראוי שייבחן ויילמד
  • דוח חקירה בטיחותית - דוח חקירה מלאה בתחומים שנמצאו רלוונטיים להתרחשות האירוע הבטיחותי

להורדת סיכום הבטיחות השנתי

עודכן לאחרונה: שני, 05 ספטמבר 2011 15:12

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
חמישי, 07 פברואר 2019
איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
מס' הודעה: 1294 | מידע על אירוע בטיחותי 8-19, בתאריך 4.2.2019, ארעה תאונה למצנח רחיפה, דגם ווינדטק – באלי 2, במצפה רמון
קרא עוד...איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה