מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסה

בטיחות טיסה

המושג "בטיחות טיסה" שגור בפי כל העוסקים בטיסה ובתעופה בכלל, ולמרות זאת אינו ניתן להגדרה ממצה וקולעת. מאחוריו מסתתרות המילים: תרבות, מקצוענות ואווירה. ככל שתוטמע תרבות הבטיחות בקרב אנשי התעופה, כך ישמרו חיי הטסים והמטוסים. הבטיחות שרגליה הן: חקירה, מחקר, סקרי סיכונים ופעילות מניעה שוטפת, דומה לכסא, שאם אחד מרגליו נשבר הוא נופל. שמירה על ארבעת רגלי הבטיחות חיונית לקיום התרבות, המקצוענות והאווירה המתאימה.
המאמרים המצורפים נועדו להראות את הזוויות השונות ששומרות על הערך הכה חשוב - "בטיחות טיסה"

שימוש בדלק מכוניות במטוסים

בנזין מטוסים (Aviation Gasoline - Avgas) עם אוקטן גבוה,  נמצא בשימוש בהרבה מטוסים ובמכוניות מרוץ והוא נבדל מבנזין מכוניות (Mogas - Motor Gasoline). ישנם מטוסים קלים המשתמשים בבנזין מכוניות, במקום בבנזין מטוסים.
קרא עוד... שימוש בדלק מכוניות במטוסים
 
<< התחלה < קודם 1 2 הבא > סיום >>

דף 2 מתוך 2

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה