מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסה

בטיחות טיסה

המושג "בטיחות טיסה" שגור בפי כל העוסקים בטיסה ובתעופה בכלל, ולמרות זאת אינו ניתן להגדרה ממצה וקולעת. מאחוריו מסתתרות המילים: תרבות, מקצוענות ואווירה. ככל שתוטמע תרבות הבטיחות בקרב אנשי התעופה, כך ישמרו חיי הטסים והמטוסים. הבטיחות שרגליה הן: חקירה, מחקר, סקרי סיכונים ופעילות מניעה שוטפת, דומה לכסא, שאם אחד מרגליו נשבר הוא נופל. שמירה על ארבעת רגלי הבטיחות חיונית לקיום התרבות, המקצוענות והאווירה המתאימה.
המאמרים המצורפים נועדו להראות את הזוויות השונות ששומרות על הערך הכה חשוב - "בטיחות טיסה"

שימוש בדלק מכוניות במטוסים

בנזין מטוסים (Aviation Gasoline - Avgas) עם אוקטן גבוה,  נמצא בשימוש בהרבה מטוסים ובמכוניות מרוץ והוא נבדל מבנזין מכוניות (Mogas - Motor Gasoline). ישנם מטוסים קלים המשתמשים בבנזין מכוניות, במקום בבנזין מטוסים.
קרא עוד... שימוש בדלק מכוניות במטוסים
 
<< התחלה < קודם 1 2 הבא > סיום >>

דף 2 מתוך 2

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 14 אפריל 2019
כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
מס' הודעה: 1299 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 27-19, לתאונה שאירעה בתאריך 11/04/2019 לאז"מ מסוג טקסן, סימן רישום 4X-HYN, במנחת ראשל"צ.
קרא עוד...כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
חמישי, 28 מרץ 2019
התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
מס' הודעה: 1298 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 24-19, לתקרית שאירעה בתאריך 24/03/2019 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AWS, באזור חפציבה.
קרא עוד...התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה