מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתבטיחות טיסה

בטיחות טיסה

המושג "בטיחות טיסה" שגור בפי כל העוסקים בטיסה ובתעופה בכלל, ולמרות זאת אינו ניתן להגדרה ממצה וקולעת. מאחוריו מסתתרות המילים: תרבות, מקצוענות ואווירה. ככל שתוטמע תרבות הבטיחות בקרב אנשי התעופה, כך ישמרו חיי הטסים והמטוסים. הבטיחות שרגליה הן: חקירה, מחקר, סקרי סיכונים ופעילות מניעה שוטפת, דומה לכסא, שאם אחד מרגליו נשבר הוא נופל. שמירה על ארבעת רגלי הבטיחות חיונית לקיום התרבות, המקצוענות והאווירה המתאימה.
המאמרים המצורפים נועדו להראות את הזוויות השונות ששומרות על הערך הכה חשוב - "בטיחות טיסה"

שימוש בדלק מכוניות במטוסים

בנזין מטוסים (Aviation Gasoline - Avgas) עם אוקטן גבוה,  נמצא בשימוש בהרבה מטוסים ובמכוניות מרוץ והוא נבדל מבנזין מכוניות (Mogas - Motor Gasoline). ישנם מטוסים קלים המשתמשים בבנזין מכוניות, במקום בבנזין מטוסים.
קרא עוד... שימוש בדלק מכוניות במטוסים
 
<< התחלה < קודם 1 2 הבא > סיום >>

דף 2 מתוך 2

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
חמישי, 07 פברואר 2019
איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
מס' הודעה: 1294 | מידע על אירוע בטיחותי 8-19, בתאריך 4.2.2019, ארעה תאונה למצנח רחיפה, דגם ווינדטק – באלי 2, במצפה רמון
קרא עוד...איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה