מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתשאלות נפוצות
אוסף שאלות נפוצות ותשובות בנושא חקירת תאונות ותקריות אוויר

מה הם תחומי הפעילות העיקריים של הארגון - ICAO ?

במסגרת הארגון הבינ"ל לתעופה אזרחית ICAO, שהינו סוכנות בינ"ל של האו"ם, נקבעים סטנדרטים והמלצות המכסים את כל ההיבטים הטכניים והתפעוליים של התעופה האזרחית. הסטנדרטים וההמלצות מתייחסים לנושאים כמו: הפעלת כליי טייס, כללי טיסה, כושר אווירי של כליי טייס, רישום וסימון כליי טייס, רישוי צוותי אוויר, הפעלת נמלי תעופה, הפעלת בקרה אווירית, תקשורת תעופתית, מטרולוגיה תעופתית, חקירת תאונות אוויריות, ביטחון והגנת הסביבה בהקשר התעופתי והטסת חומרים מסוכנים (הסטנדרטים וההמלצות מרוכזים בנספחים לאמנת ICAO, שכוננה את הארגון בשנת 1944).
הסטנדרטים וההמלצות של - ICAO, מוכרים כחיוניים בהקשר של תפעול שוטף, יעיל ובטיחותי של הפעילות התעופתית. מידת העמידה באותם בסטנדרטים והמלצות, של המדינות החברות, נבחנת במהלך השנים האחרונות באמצעות תכנית מבדקים גלובלית, שהארגון מפעיל.
מדינת ישראל היא אחת מבין קרוב למאה ותשעים מדינות החברות בארגון וככזו היא מחוייבת לאמנת ICAO ולנספחיה.
פעילויות נוספות של הארגון כוללות בין היתר, גיבוש המלצות לתהליך ההסדרה הכלכלית של ענף ההובלה האווירית ברחבי העולם, פרסום מחקרים ומידע תעופתי וקיום כנסים והשתלמויות לנציגי המדינות החברות.
מידע נוסף על ICAO, ניתן למצוא באתר האינטרנט של הארגון.

עודכן לאחרונה: רביעי, 23 נובמבר 2011 17:23

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה