מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתאודות המשרד

משרד החוקר הראשי

משרד החוקר הראשימשרד החוקר הראשי הוא גוף ממלכתי, מעוגן בחוק הטיס התשע"א - 2011 ומופקד על ביצוע חקירות בטיחות, של תאונות ותקריות אוויר, בכל תחומי התעופה האזרחית בישראל ושל כלי-טיס ישראליים, במטרה למנוע תאונות בעתיד. המשרד הוא גוף עצמאי, בלתי תלוי ונטול סמכויות ניהוליות, המשמש כסמכות מקצועית מייעצת לנושא בטיחות הטיסה, בכל סוגי התעופה.

מודל משרד החוק הראשי הוא פרי ניסיונן של מדינות המערב, בראשן ארה"ב, אשר השכילו להבין כי השגת המטרה של בטיחות בתעופה מחייבת לקיים, לצד הגישה המשפטית, של אכיפה ומשמעת, גישה בטיחותית, של שינוי תרבות ותיקון נורמות לקויות.

נספח 13 לאמנת שיקגו 1944, שהיא אמנת התעופה הבינלאומית, מגדיר את נושא החקירה הבטיחותית.  האמנה, על נספחיה, אושררה ע"י מדינת ישראל ב- 1949. נספח 13 אומץ בשנת 1984 בתקנות הטיס ומאז אפריל 2011 הוא מופנם בחוק הטיס, התשע"א - 2011 (להלן" "חוק הטיס"). חוק הטיס מפרט את תפקידי החוקר הראשי, את סמכויותיו ודרך פעולתו. בסעיף 108 (ב) לחוק הטיס מוגדר, "במילוי תפקידיו יפעל החוקר הראשי בהתאם להוראות נספח 13 לאמנה, ככל שהן ישימות בישראל".

בראש המשרד עומד החוקר הראשי, הכפוף מנהלית לשר התחבורה ומתואם עם מנכ"ל המשרד.
בחקירותיו, פועל החוקר הראשי למען האינטרס של שלום הציבור והוא עצמאי ואין מעליו "זולת מרותו של הדין".

משרד החוקר הראשי מצוי בנתב"ג, בטרמינל 1 ליד שער "שלום".

עודכן לאחרונה: שלישי, 15 אוקטובר 2013 07:37

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 14 אפריל 2019
כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
מס' הודעה: 1299 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 27-19, לתאונה שאירעה בתאריך 11/04/2019 לאז"מ מסוג טקסן, סימן רישום 4X-HYN, במנחת ראשל"צ.
קרא עוד...כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
חמישי, 28 מרץ 2019
התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
מס' הודעה: 1298 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 24-19, לתקרית שאירעה בתאריך 24/03/2019 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AWS, באזור חפציבה.
קרא עוד...התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה