מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי

משרד החוקר הראשי

משרד החוקר הראשימשרד החוקר הראשי הוא גוף ממלכתי, מעוגן בחוק הטיס התשע"א - 2011 ומופקד על ביצוע חקירות בטיחות, של תאונות ותקריות אוויר, בכל תחומי התעופה האזרחית בישראל ושל כלי-טיס ישראליים, במטרה למנוע תאונות בעתיד. המשרד הוא גוף עצמאי, בלתי תלוי ונטול סמכויות ניהוליות, המשמש כסמכות מקצועית מייעצת לנושא בטיחות הטיסה, בכל סוגי התעופה.

מודל משרד החוק הראשי הוא פרי ניסיונן של מדינות המערב, בראשן ארה"ב, אשר השכילו להבין כי השגת המטרה של בטיחות בתעופה מחייבת לקיים, לצד הגישה המשפטית, של אכיפה ומשמעת, גישה בטיחותית, של שינוי תרבות ותיקון נורמות לקויות.

נספח 13 לאמנת שיקגו 1944, שהיא אמנת התעופה הבינלאומית, מגדיר את נושא החקירה הבטיחותית.  האמנה, על נספחיה, אושררה ע"י מדינת ישראל ב- 1949. נספח 13 אומץ בשנת 1984 בתקנות הטיס ומאז אפריל 2011 הוא מופנם בחוק הטיס, התשע"א - 2011 (להלן" "חוק הטיס"). חוק הטיס מפרט את תפקידי החוקר הראשי, את סמכויותיו ודרך פעולתו. בסעיף 108 (ב) לחוק הטיס מוגדר, "במילוי תפקידיו יפעל החוקר הראשי בהתאם להוראות נספח 13 לאמנה, ככל שהן ישימות בישראל".

בראש המשרד עומד החוקר הראשי, הכפוף מנהלית לשר התחבורה ומתואם עם מנכ"ל המשרד.
בחקירותיו, פועל החוקר הראשי למען האינטרס של שלום הציבור והוא עצמאי ואין מעליו "זולת מרותו של הדין".

משרד החוקר הראשי מצוי בנתב"ג, בטרמינל 1 ליד שער "שלום".

עודכן לאחרונה: שלישי, 15 אוקטובר 2013 07:37

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
חמישי, 07 פברואר 2019
איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
מס' הודעה: 1294 | מידע על אירוע בטיחותי 8-19, בתאריך 4.2.2019, ארעה תאונה למצנח רחיפה, דגם ווינדטק – באלי 2, במצפה רמון
קרא עוד...איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה