מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהפסקת המראה בתהליך T&G וגמר מסלול (דוח 98-16)

הפסקת המראה בתהליך T&G וגמר מסלול (דוח 98-16)

מס' הודעה: 1172 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 98-16, לתקרית שארעה בתאריך 23.12.2016 לאז"מ מסוג טרייק, שרישומו 4X-HIV, במנחת עין ורד

ביום שישי, 23 לדצמבר 2016, לאחר כשש הקפות שרובן היו תוך ביצוע T&G, בשעה 11:20 לערך, טרייק עם חניך ומדריך, החלו בתהליך T&G,על מסלול 21 במנחת עין ורד. בריצת ההמראה החוזרת, המדריך חש שהמנוע מגמגם קלות וחשש שלא יהיה מספיק כח להמראה בטוחה ומעבר המכשולים שבהמשך ציר מסלול - המדריך צעק לחניך לסגור מנוע ולבלום. המדריך העריך, כי לא יוכלו לעצור לפני סוף מסלול, הדמים את המנוע והכניס רגל שמאל במלואה כדי לפנות ימינה לשביל הגישה להאנגרים. המהירות שעדיין הייתה גבוהה לא אפשרה לבצע את הפנייה בקצב הרצוי והטרייק החליק שמאלה אל תעלת המים, תוך שגלגל האף נשבר. הטייס והמדריך נחלצו בכוחות עצמם ללא פגע.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה